U Dvou ryyků

U Dvou ryyků byla dvoupatrová hospoda v Ittummi na Kashyyyku. Jmenovala se podle dvou prastarých čepelí, jež visely nad barem, pořádaly se v ní nejrůznější akce včetně pohřbů a nikdy se tam nesmělo kouřit. Kromě piva a jídla bylo možné v hospodě zakoupit další ryyky, nářadí všeho druhu, koření z blízkých i dalekých krajů, spreje proti hmyzu, návnady na ryby říční i mořské a v sezóně i pravý bručák z Trandoshi.1

Historie

Otevřena byla roku 4566 BBY, tedy pouhý rok po založení Ittummi, a původně o ní domorodci mluvili prostě jako o hospodě, neboť víc jich tehdy v širokém okolí nebylo. Prvním hospodským byl člen Pachacutecovy kolonizační výpravy, který soudil, že za úpadek rodu Chimalli i dalších může Chimalpopoccovo kouření, a ve svém podniku ho tedy zkoušel potírat. Ačkoliv se to zpočátku nesetkalo s pochopením, stala se z toho tradice, kterou si v následujících tisíciletích nikdo nedovolil porušit.
Jedním z prvních slavnějších štamgastů se stal náčelník Chalcuchima, jenž hospodě roku 4444 BBY věnoval své první dvě berserkeří čepele a přispěl tak k jejímu definitivnímu pojmenování.
Roku 3931 BBY se tam Aywen Aisling seznámila s pilotem, se kterým později otěhotněla.2
Od roku 100 BBY tam hostinského dělal Omnimor, v jehož éře se v hospodě odehrála největší smuteční akce v novodobých dějinách města, když se tam krátce po vydání rozkazu 66 obyvatelé za Karborundova projevu loučili s Brumbaalem, Rumpaalem, Solfernusem a dalšími padlými. Podnik pod jeho vedením fungoval i za okupace, kdy si tam s Chichimeccou stihl upéct Panchah, která mu pak pomáhala s úklidem a kasírováním a občas hrála na housle.
Po roce 1 BBY zůstala stejně jako většina města opuštěná.