Tyrvrarrský rum

Tyrvrarrský rum byl proslulý, patentem opatřený nápoj z Tyrvrarru. Jednalo se o rum vařený podle tajného receptu, jehož významnou složkou byla voda z posvátného jezera Varf a alkohol vyráběný kvašením z tyrového škrobu. Zrál v sudech z wroshyrů a tajnodřeva. Měl lahodnou karamelovou chuť, ale pro kohokoliv jiného než Wookiee byl extrémně silný. Průměrného pijana vypnul po jediném napití a silou se mu vyrovnal snad jenom Taterrrský čaj, který se ale nedal příliš považovat za konkurenci. Na export se vařila i slabší verze, které však obyvatelé Tyrvrarru posměšně říkali bramborový džus.
Domovskou hospodou mu byl Hrbatý hrozen a sehnat ho mimo Kashyyyk bylo velmi obtížné, jednou z mála takových hospod, kde byl na stálé nabídce, byla Hlava slimejše na Alaris Prime.
Wyrrgy byl jediným tvorem, který se z tyrvrarráku nikdy neopil. A protože si to nechtěl pokazit, tak se ani nikdy nenapil.

Historie

Rum se v Tyrvrarru vařil už od dob jeho založení někdy po roce 6000 BBY a podle některých byla dokonce jeho výroba prvotním důvodem, proč město vůbec zakládat. Nějakou dobu sice trvalo, než se receptura ustálila a povedlo se vyladit optimální poměr všech surovin, ale už kolem roku 5000 BBY ho Tutattis úspěšně využíval k léčbě nejen rýmy a rum se později stal i důležitou složkou vakcíny proti neštorrrovicím.
Roku 483 BBY se o ukradení receptu neúspěšně pokusila dvojčata Rrumcajs a Rumborr.
Po zničení jezera Varf Impériem přestala značka de facto existovat.

Potenciália

O znovuzrození produktu se pokusil až lihovar Ch&Ch, za kterým stáli lihobaron Champbacca a lihobaron Chlouppek, rodák z Tyrvrarru.