Tyrvrarr

Tyrvrarr nad Vrtavou bylo město na Kashyyyku. Nacházelo se vysoko v korunách stromů, protékala pod ním řeka Vrtava a do Rwookrrorro to vzdušnou čarou bylo zhruba třicet kilometrů severovýchodním směrem. Kousek od města stálo posvátné jezero Varf, které se nacházelo vysoko na úrovni města ve starém, zlomeném wroshyru.
Stála v něm hospoda Hrbatý hrozen, kde kromě piva čepovali i proslulý tyrvrarrský rum a kde často zasedal a někdy i trénoval rezidentní fotbalový tým, Rumorodci Tyrvrarr.

Historie

Město bylo založeno v roce 6043 BBY královnou Shoshawnou, údajně na místě, odkud do řeky s oblibou chcával praotec Manitoo, a jeho jméno se dalo přeložit jako "bramborový ráj", podle tyrů,1 které tam rostly jako divé. Bylo to první stálé město rodů Šošónů, kteří do té doby žili výhradně kočovně, ale v následujících tisíciletích jejich počet i význam klesal a na tamním náčelnickém trůně se vystřídali příslušníci mnoha dalších rodů.
V roce 19 BBY tam Impérium provedlo brutální razii, při níž mimo jiné zabavilo majetek Wyrrgyho rodinné firmy a nechalo odstřelit pár domorodců, co kladli odpor. Jeho zbývající obyvatelé byli postupně očipováni a nahnáni do pracovních táborů.
Tři týdny po zničení první Hvězdy smrti, kdy už v něm žil pouze Furra, byl v odvetě za akci kashyyyckého odboje, na níž se podílel Demonbacca, na rozkaz Frau Engels zasažen čtyřmi výstřely z interdiktoru Götterdämmerung.

Rodáci