Tymiánští ostrohřibové

Tymiánští ostrohřibové byl pouliční gang z Coruscantu. Za své území považoval část Petržaľky, ale o toto teritorium neustále bojoval s konkurenčním gangem, Zitranskými mozkolety. Jméno převzali po nebezpečné houbě, jejíž výtrusy se přes dýchací soustavu dostávaly i do inteligentních forem života a tam pak paraziticky rostly.

Historie

Tymiánští ostrohřibové byli založeni roku 86 BBY, a to spojením několika menších gangů, které v průběhu let zmasakrovali Zitranští a které k účinnější obraně začala zkusmo organizovat mistryně Jedi Ori-La-Hara. Z jednotné organizace se společným nepřítelem, která se nebála postavit Zitranským na odpor, se však v průběhu let stala další zločinná banda, která pokračovala v asimilaci menších gangů a její vliv na území v Petržaľce byl sice značně proměnlivý, ale nebezpečně rostoucí.
Roku 69 BBY to s nimi mistryně Hara zkusila naposledy po dobrém, ale nevyšlo to a došlo k většímu zásahu coruscantské policie, do nějž byli zapojeni i rytíř Ulysses Cox a jeho padawan. Neobešlo se to bez střílení a jeden z členů gangu byl zabit světelným mečem, ale většina organizace vyvázla bez trvalejších následků a pokračovala v činnosti.
V roce 66 BBY se pokusili obsadit noční klub Diagonální řez, ale díky zásahu policie a použití bitevní meditace padawanem Champbaccou byli nakonec donuceni k ústupu. Diagonální řez se však od té doby stal místem častých kontaktů mezi Ostrohřiby a jinými gangy, přičemž tyto kontakty byly dost často násilného charakteru.
Dne 19. 5. roku 22 BBY došlo v Diagonálním řezu k dosud největší přestřelce s Mozkolety. Řež měla definitivně rozhodnout, který z gangů se stane dominantním, ale ztráty na obou stranách byly tak velké, že oba gangy ještě toho roku zanikly.