Tycho

Tycho byl lidský mistr Jedi, instruktor šermu. Jeho jmenovec instruoval padawany ve vojenské taktice1.

Historie

Narodil se roku 120 BBY, jako dítě byl odveden do Chrámu Jediů na Coruscantu a tam byl rychle objeven jeho talent na bojové užití Síly. Postupně se naučil všech šest forem boje se světelným mečem, dovedl přinejmenším jednoho padawana k rytířským zkouškám a v roce 74 BBY, kdy se jeho padawanem stal Yussi, už byl v Chrámu známým mistrem.
V roce 70 BBY se účastnil mise na Foerost, kam kromě vlastního padawana doprovázel také Champbaccu. V přestrojení měli zabránit očekávané loupeži surovin v tamních loděnicích, ale vyklubala se z toho větší ryba a on byl zajat početnou bandou zlodějů lodí od Černého slunce. Zachránili ho Mowty Cooper se Zuccazamou a taky trochu s Champbaccou.
Poté, co kolem roku 62 BBY dovedl Yussiho k rytířským zkouškám, přijal post mistra šermíře Řádu Jediů, na němž setrval celých deset let. Cvičil žáky i pokročilejší studenty, podroboval kandidáty na rytířství šermířské zkoušce a v roce 52 BBY předal žezlo mladšímu Anoonu Bondarovi. Sám se vrátil k učení jednotlivců a poskytoval individuální konzultace těm, na které neměl mistr Bondara čas. Postupně se na něm začalo projevovat stáří, ale pořád se udržoval relativně ve formě.
Jeho poslední učednicí se během války klonů stala devítiletá Neryssa, jejíž agresivitu chtěl namířit správným směrem, ale její výcvik dokončit nestihl.
Během rozkazu 66 byl zaskočen palbou klonů do zad a rychle zabit.