Tuvas Akok

Tuvas Akok byl Dowutin, mistr Jedi v éře krátce po založení Řádu. Nebál se řešit konflikty brutální silou, pokud cítil, že to zachrání životy, a ač nebyl mezi vrstevníky moc oblíbený, nedělal si z toho těžkou hlavu. Měl talent na vylepšování kovů Silou a stvořil meč, který se o mnoho tisíciletí později dostal do rukou Ricka Findora.

Historie

Narodil se na domovské planetě své rasy v dávných dobách, když byl Řád Jediů ještě v plenkách, a pro svou citlivost k Síle byl odveden na Tython. Tam se učil užívat Sílu, už jako učedník si ukoval první meč a pomalu ale jistě se vydal na cestu za mistrovským titulem.
Na ten dosáhl po čtyřiceti letech, nicméně jako dlouhověký Dowutin si to mohl dovolit. Padawany odučil pouze dva, pak se soustředil na používání Síly při výrobě zbraní a stvořil mimo jiné jednu, která dokázala poškodit duchy mrtvých uživatelů temné strany. Sám ho několikrát použil, ač se díky tomu stal terčem kritiky, a než zemřel, stačil ještě některé své poznatky nahrát do holocronu.
Zemřel v nedožitých 651 letech, většina jeho výrobků pak byla ještě nějaký čas vystavena v chrámu na Tythonu.