Turrrek

[„Po žních jdeš k Turrrkovi!“]
[„Cože, ke mně? To leda až pokvetou hrábě.“]
[„Tak si je doma prohlídni, možná už maj pupeny.“]
- Turrrkův kolega a Turrrek si přehazují závozníka

Turrrek byl Wookiee z Kashyyyku, pilot, kurýr a tyrák. Měl tmavou srst a vznětlivou povahu, hodně řval a měl sklony to přehánět s pitím, ale stejně si vždycky dokázal najít kamarády.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 199 BBY v Karrambaculleku a už od raného dětství ho zajímala dopravní auta, vznášedla a samozřejmě i lodě. V rodné vesnici toho sice moc nepotkal a na základní škole pod paní učitelkou Channakyou vysloveně trpěl, ale náhoda mu přála a krátce před dokončením školní docházky ve vesnici zahlédl náklaďák z dalekého Kachirha, který přivážel písek na dětské hřiště. Začal si vznášedlo prohlížet, s úmyslem se o něm naučit úplně všechno vlezl do motoru a řidič si ho všiml až na cestě zpátky, kdy se mu stroj podivně stáčel. Malý Turrrek ho však cestou zpátky natolik pobavil svým nadšením do dopravních prostředků, že mu slíbil místo u nich ve družstvu, jakmile dokončí základku.
Turrrkův průměr se v posledním roce podezřele zvedl ze stabilních 3,9 na 3,1, a protože jeho rodičové z toho byli nadšení, rozhodně mu v cestě do dalekého města nebránili. Turrrek nastoupil jako závozník, nicméně učil se velmi rychle a už v roce 179 BBY měl papíry na všechny možné nákladní stroje. Sám pak obstarával veškeré dovážky stavebního i jiného materiálu z Kachirha do Karrambaculleku a doufal, že si tak vydělá na vlastní káru, ovšem jako na potvoru toho obyvatelé jeho rodné vesničky moc nepotřebovali. Naštěstí mu v roce 175 BBY zemřeli oba rodičové a z dědictví už si to dovolit mohl, dokonce aniž by musel prodávat dům.
V následujících letech se stal členem malého karrambaculleckého zemědělského družstva a staral se zejména o kobzolů z Tyrvrarru, kde si v roce 170 BBY dokonce našel nevěstu. Brali se rychle, protože byla záhy v jiném stavu, ale manželství šťastné nebylo, protože se projevoval jako prvotřídní žárlivý hrubián a už brzy začal ženu bít, ačkoliv k tomu neměl žádný objektivní důvod. Protože býval často pryč, stihla se mezi jeho návštěvami většinou vzpamatovat a nikdo nepojal podezření, nicméně když už za to dostávala výprask, rozhodla se jeho týraná žena, že mu důvod dá, a skutečně mu začala zahýbat.
Turrrek se o konkrétním mizerovi, kterého si vybrala, nikdy nedozvěděl, protože měl spoustu práce a navíc nafasoval mentálně zaostalého závozníka, na kterého se nedalo spolehnout.1. Ačkoliv si pak fackování užil i v práci, doma s tím nepřestal a v roce 150 BBY se o tom dozvěděl vesnický ranhojič Effedrin, který se sice snažil Turrrkovi domluvit, ale opakovaně to k ničemu nebylo. Nakonec ho tedy nahlásil náčelníku Hurrdurrovi a ten násilného tyráka vyhodil od družstva a vyhnal z vesnice.
Turrrek zuřil a chtěl se mstít, ale vztek ho celkem rychle přešel a rozhodl se, že to těm buranům z trapného zapadákova ještě ukáže. Za poslední peníze se dostal do Kachirha, kde se nechal najmout na jednom z frachťáků jako pomocník, de facto závozník, a i když při tom skřípal zuby, byl si jistý, že se tak dostane k něčemu lepšímu. Nějaký čas pak létal vesmírem na podřadné pozici, ale roku 110 BBY se na něj znovu usmálo štěstí a během mezipřistání na Brandeyse našel nabídku snů. Výběrovým řízením na pilota náklaďáku, který by na Kashyyyk vozil výrobky společnosti Zlatopalec, prošel naprosto suverénně a na skoro celé další století získal práci, která ho bavila i uživila. Dokonce se několikrát stal zaměstnancem měsíce, neboť odhodlání, s jakým bránil náklad, bylo skutečně obdivuhodné.
Až do krize s hnutím separatistů se měl naprosto parádně a sem tam poslal do rodné vesnice dopis, že si můžou škubnout, protože on jim tam dobrou medovinu nedoveze. Se začátkem války klonů se cestování vesmírem stalo trochu nebezpečnějším, ale měl štěstí, větším konfliktům se dokázal bez obtíží vyhnout a z menších s trochou štěstí vyvázl. O tom, že se schyluje k bitvě o Kachirho, se sice dozvěděl, ale neměl tušení, proč by ho to mělo zajímat, a dál vozil medovinu. Pád Republiky mu zpočátku přišel jako dobrý nápad, protože bylo stejně všechno špatně.

Občanská válka

Ačkoliv dodávky na Kashyyyk byly minulostí, Maven Blackbriar si jeho zkušeností rozhodně vážila a přidělila mu jiné trasy, ovšem v roce 13 BBY zesílil politický tlak na přednostní zaměstnávání lidí a Turrrek byl vyhozen. Vnímal to jako velkou zradu a před odletem z Brandeysa ukradl loď i s nákladem, protože ji bral jako adekvátní odstupné. Než však stačil medovinu prodat na černém trhu, dopadli ho lovci a on putoval do Tábora 52. Bránil se srdnatě, ale stejně byl očipován, nafasoval motyku a začal okopávat kashyyycký chmel.
Tři týdny po zničení Hvězdy smrti zaútočil na tábor Kashyyycký odboj a v nastalé mele se Turrrek chopil příležitosti. Spolu s Popichipeyotlem se vrhli na blízké Trandoshany, vyházeli je z transportu a šli tak zářným příkladem ostatním otrokům. Tento transportér pak unikl z planety a přežil i střet se stíhačkami z Götterdämmerungu, takže se všichni dostali ve zdraví na základnu odboje v mlhovině Tyyyn. Turrrek váhal, zda se přidat k odboji, který by jeho zkušenosti tyráka a kurýra možná využil, ale nakonec se radši přesunul na loď kapitána Simbaccy.
Na starém venatoru sice zjistil, že tenhle kapitán je pravnukem toho mizerného náčelníka, co ho vyhnal z Kashyyyku, ale už bylo pozdě si to rozmyslet, a tak si na něj jenom plánoval dávat zatracený pozor. Známým tvářím z Karrambaculleku se pak aktivně vyhýbal, ale protože odmítal jen tak sedět, s chodem lodi normálně pomáhal, a to z pozice logistického poradce.
Po závodech na Raxusu Prime dal svůj hlas Garrykovi, ale měl smůlu a jeho kandidát nejen nevyhrál, ještě se Simbacca vrátil z mrtvých. V následujících měsících se snažil vymyslet, jak přijít k vlastní lodi a dostat se z Jolly Jedie aspoň na chvíli ven, ale nespěchal na to, protože si byl vědom nebezpečí. Při zkusmé socializaci s posádkou zjistil, že mu jsou celkem sympatičtí přítomní Trandoshané, zejména Vasilissa, Tamás a Slar, a občas s nimi vydržel v Koktavé školnici až do rána.

d20

Soldier 3 / Bodyguard 1
Pilot +12, Intimidate +10, Repair +7, Astrogate +6, Climb +5, Computer Use +5, Profession (truck driver) +5
Spacer, Combat Reflexes, Starship Operation (space transport), Martial Arts