Trrrachta

Zásada číslo jedna: Udělat si mezi podezřelými pořádek.
Zásada číslo dva: Vnést mezi podezřelé zmatek.
Zásada číslo tři: Je-li na místě činu univerzální dědic, vyšetřování prakticky skončilo.
Zásada číslo čtyři: Nesnažit se být chytřejší než inspektor Trrrachta.
Zásada číslo pět: K závažnějším případům kriminalista zásadně nepřibírá rodiče.
Zásada číslo šest: I nesprávný příkaz je příkazem.
Zásada číslo sedm: Vyžaduje-li to situace, neplatí zásada číslo pět.
Zásada číslo osm: Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí a druzí sklízejí.
- nerevidované zásady inspektora Trrrachty

Policejní inspektor Trrrachta byl Wookiee z Kashyyyku, geniální, ale ve své době nedoceněný kriminalista. Při své práci používal mnohé inovativní postupy, byl nepředstavitelně všestranný a napsal desítky knih, mezi nimi Zbytečné otázky v kriminalistice a Povídání o massiffovi a nexu. Ač si lehce nadprůměrnou fyzičku musel pečlivě udržovat pravidelným cvičením a ani tak to nikdy nebyl žádný zázrak, disponoval takovým množstvím dovedností, že mohl skoro konkurovat Wyrrgymu.

Historie

Narodil se v roce 651 BBY v Kachirhu a záhy sice osiřel, ale o to rychleji zapojil mozek a záhy se o sebe uměl postarat. Žil na povrchu, ve stínu masivních wroshyrů a zpočátku se živil žebráním a drobnými kapesními krádežemi, ale když ho ve dvanácti letech chytli a zavřeli do šatlavy, pochopil, že na téhle straně mříží se mu dobře žít nebude.
Když ho propustili, ke starému životu už se vrátit nechtěl, ale moc možností začít nový taky neměl. Měl ale štěstí a když byl škemrat o práci na místní kachnomutí farmě, zželelo se ho majitelce natolik, že mu tu práci nejen dala, ale rovnou ho adoptovala. Trrrachta tak mohl dohnat mezery ve vzdělání, všechno pak své nové matce vracel pilnou prací na farmě a v devatenácti už na své zkušenosti s policií prakticky zapomněl. Díky fyzické práci měl slušnou fyzičku, působil u místního tělovýchovného spolku a v budoucnu ho chtěl řídit. Mimo to se vyznamenal také tím, že obehnal kachnomutí farmu elektrickým ohradníkem vlastní výroby, jehož patentování mu pokazil ten drobný detail, že šlo v jiných částech planety o dávno používanou technologii.
V roce 632 BBY se jim ale z farmy začala ztrácet vejce, přivolaný detektiv si s případem nevěděl rady a pachatele nakonec objevil i usvědčil právě Trrrachta. Vrchní inspektor Bearrtoldi byl mladíkovou iniciativou nadšen, nabídl mu místo u policie a okamžitě ho začal učit jako svého praktikanta, protože ho Trrrachta samozřejmě neodmítl. Zácvik byl důkladný a dlouhý, ale žák nakonec svého mistra předčil prakticky ve všem a stal se horkým kandidátem na jeho nástupce, jakmile bude mít potřebnou praxi. Bearrtoldi však zemřel předčasně v přestřelce s anarchisty a jeho nástupce Trrrachtu od první chvíle nesnášel. Přiděloval mu jen podřadnější případy, které Trrrachta řešil s prstem v nose, často doslova, a sice poslušně, ale taky čím dál víc otráveně. Ačkoliv se několikrát stalo, že se z podřadného případu vyklubal epický sólokapr a nebýt Trrrachty, nikdy by nebyl vyřešen, jeho nadřízený vždy slízl veškerou smetanu a povyšoval místo něj jiné. Trrrachtu to zpočátku žralo, ale později si zvykl a začal svou práci dělat kvůli lidem, ne jako kariéru.
Roku 550 BBY byl vrchním inspektorem vybrán jako údajně ideální kandidát na čtyřletý výměnný studijní pobyt na Corellii, kde měl okoukat praktiky tamní policie. Trrrachta tušil, že je to jen záminka, jak ho dostat z Kachirha a z planety, ale tím spíš se nebránil, vzal to jako příležitost a na cizí planetě se toho skutečně hodně naučil. Jeho talentů si tam totiž vážili, pobyt mu třikrát prodloužili, ověnčili ho diplomy a dokonce dostal nabídku trvalého zaměstnání, nicméně nakonec s díky odmítl a vrátil se na Kashyyyk, po kterém se mu stýskalo.
Za šestnáct let jeho nepřítomnosti se mnoho nezměnilo, jen přibylo nevyřešených případů, které začal louskat během ranních pauz na kafe. Nadále mu oficiálně nebyly svěřovány žádné mediálně zajímavější věci a jemu to příliš nevadilo, protože mimo záznam se k nim většinou nějak dostal a i když pak nedostal žádné zásluhy, dost s nimi pomohl. Seznam mizerů, co dostal za mříže, se nicméně povážlivě rozšiřoval a ti holomci si toho vůbec nevážili a sem tam mu po propuštění poslali pekelný stroj.
Aby zaměstnal svou mysl, začal psát knihy, v nichž se snažil budoucím generacím předat své postřehy, nápady a zkušenosti. V roce 462 BBY si po obzvláště vypečeném případu potřeboval vyčistit hlavu a napsal místo další detektivní příručky dětskou knížku o podivném přátelství dvou roztomilých predátorů. Ačkoliv ji vydal pod pseudonymem, už o dva roky později byl jako autor odhalen a vynesla mu víc slávy než celá policejní kariéra, čemuž chtěl právě předejít tím, že své autorství ze začátku popíral.
V roce 400 BBY ho poprvé napadlo, že už je snad dost starý na to, aby sebou nechal takhle vytírat podlahu, a přijal do učení praktikanta, aby mohl své zkušenosti někomu předat a odejít do předčasného důchodu. Praktikant však nebyl ani zdaleka tak bystrý, jak Trrrachta potřeboval, a jeho nástupci na tom nebyli o moc lépe, a tak se odchod odkládal a odkládal. Od roku 358 BBY se u něj jako praktikant zacvičoval Harrazim, nicméně ten neustále porušoval čtvrtou zásadu a Trrrachta ho nakonec přenechal trpělivějšímu kolegovi.
Roku 311 BBY odevzdal služební zbraň s tím, že už ji stejně padesát let nepoužil, a většinu zločinů řešil z pohodlí své kanceláře prostřednictvím dálkově ovládané robotické makety sebe sama. Úspěšnost mu tím ještě stoupla, a to se často zároveň věnoval dalšímu sepisování knih nebo zhudebňování získaných přiznání. Ani v posledních letech svého života nedošel uznání a zemřel v roce 288 BBY, krátce poté, co vynalezl polotučné mléko.

d20

Scoundrel 5 / Fringer 4 / CorSec Officer
Gather Information +20, Bluff +16, Disguise +15, Diplomacy +12, Intimidate +12, Jump +12, Knowledge (history, chemistry, Kashyyyk, psychology) +10, Search +10, Spot +10, Climb +8, Disable Device +8, Listen +8, Move Silently +8, Sense Motive +8, Sleight of Hand +8, Tumble +8, Appraise +6, Astrogate +6, Balance +6, Computer Use +6, Craft (decoys) +6, Demolitions +6, Entertain (piano), Forgery +6, Gamble +6, Hide +6, Repair +6, Survival +6, Swim +6
Street Smart, Alertness, Acrobatic, Track, Improved Initiative, Fame, Living History
Infiltrator, Confidence, Adaptive Learning