Trojlístek

Trojlístek byla hospoda na Chandrile. Šlo o rodinný podnik, točili tam zelené pivo, v nabídce bylo několik desítek druhů whiskey a specialitou šéfkuchaře byla smažená křídla z ptáka, který chutnal jako kuře.

Historie

Hospůdku si v roce 110 BBY otevřel podnikavý obyvatel hlavního města, který při okopávání brambor narazil na poklad z mandalorianských válek a mohl si splnit dávný sen. Celá rodina ho následovala a přispívala ke zdárnému chodu zařízení, díky čemuž si místní Trojlístek rychle oblíbili. Vlastnictví pak přecházelo na nejstaršího syna a zbytek rodiny s tím nikdy neměl problém, protože na tom nebyli škodní.
V roce 64 BBY se tam stavili mistr Cox a padawan Champbacca, kteří při zapíjení úspěšně dokončené mise objevili k Síle citlivé dítě a odvezli ho s sebou na Coruscant. Champbacca se tam pak příležitostně stavoval a po roce 34 BBY tam brával i Jessicu Karnis. Když tato v roce 23 BBY složila rytířské zkoušky, oslava se konala právě v Trojlístku a její mistr se tam poprvé setkal s jejím tátou. Jessica se hned na začátku vypnula tyrvrarrákem, oni dva obratem vypili prakticky všechno ostatní a na Chlouppkově lodi vyrazili na Ilum.
Oba se tam znovu setkali ještě jednou, v roce 21 BBY, čtyři dny poté, co Chlouppek uprchl z Roze-ba III, a vypitím Trojlístku odstartovali legendární pánskou jízdu.
Hospoda se z jejich nájezdu vzpamatovala relativně rychle a pokračovala v provozu i později a dokonce i za Impéria, kdy se jí restrikce nijak zvlášť nedotkly.