Trandosha

Trandosha, známá také jako Dosha, byla zalesněná planeta v soustavě Kashyyyk. Měla jeden měsíc, Wasskah, spoustu kopců včetně hory Lysssaa1 a papírově tam sídlil fotbalový klub Dynamo Dosha.

Města

Historie

Planetu jako první objevili dávní Rakatové, pro něž však nepředstavovala lákavý cíl ke kolonizování a táhli dál. Civilizace se tam začala formovat někdy po roce 20 000 BBY a jejím hnacím motorem byl vždy lov a boj o moc a suroviny.
Ačkoliv se planeta nacházela ve stejné soustavě s Kashyyykem, Wookiové a Trandoshané o sobě dlouho nevěděli. Ke změně došlo v roce 5104 BBY, když Wookiee Arrowacca navázala kontakt s jednou amatérskou rádiovou stanicí na Trandoshe. Ještě další dva roky trvalo, než se zástupci obou ras mohli potkat, protože museli nejprve postavit lodě, a první osobní kontakt dopadl tragicky. Wookijský zástupce Savanucca sice dorazil v míru, ale jako pohoštění mu nalili víno, což vzal navzdory prémiové značce jako smrtelnou urážku a okamžitě se vrátil domů. Nedorozumění se později vysvětlilo, ale nevraživost pak provázela obě planety po celou jejich historii.
V roce 374 BBY došlo dokonce k plnohodnotné válce a od té doby až do konce éry Republiky neměla Trandosha v Senátu na Coruscantu vlastního zástupce.
Po vyhlášení Impéria to pro změnu byli Trandoshané, kdo měl navrch, nicméně objevila se nemalá skupina těch, co jim utlačování Wookiů už lezlo krkem.

Rodáci