Tortuga Explosive

„Bum-bác!“
- motto Tortuga Explosive.

Tortuga Explosive byla věhlasná společnost z Tortugy, zbrojovka a zároveň producent a distributor alkoholu.

Historie

Společnost byla založena roku 586 BBY v Tortuze bývalým zápasníkem a pirátem panem Torguem, a to jako zbrojovka. Společnost poskytovala zbraně a munici všudypřítomným pirátům, kteří by jinak museli riskovat nákupem na černém trhu. Společnost zpočátku obšlehávala licence konkurenčních zbrojovek, jejichž případné žaloby ignorovala, ale roku 575 BBY pan Torgue vyrobil ryze originální kvér s explozivní municí, který se stal mezi piráty bestsellerem, a od té doby společnost produkovala již jen své vlastní zbraně v duchu té, která jí pomohla prorazit. Záhy se díky tomu stala nejbohatší právnickou osobou na planetě.
Roku 572 BBY si majitel uvědomil loženou příležitost, a protože měl skrz společnost značný vliv na tortužské piráty, zachránil trandoshanskou kolonii na Jamajce výměnou za exkluzivní odběr jejich fantastického rumu a později i střelného prachu. Z čistě zbrojovky se tak stal i distributor alkoholu, převážně tedy rumu, který se svou kvalitou proslavil po galaxii více než jejich zbraně.
Trandoshanští experti z Jamajky pak pomohli s rozjetím palíren na Tortuze a portfolio kvalitních rumů se mohlo rozšířit a uspokojit tak nejen pirátskou, ale i galaktickou poptávku. Pan Torgue zemřel roku 537 BBY při radovánkách v bordelu, ale společnost už vlastně řídili jeho synové a i v následujících stoletích tak zůstala rodinným podnikem.

Produkty

  • stejnojmenný třtinový rum, destilovaný z melasy získané z cukrové třtiny
  • Jamajkaboom, rum destilovaný z třtinové šťávy, mimo soustavu Ha'ti prakticky nesehnatelný
  • Široký sortiment robustních, odolných, spolehlivých zbraní, často s přidělaným ostřím či bajonetem a hlavně s výbušnou municí. S výjimkou odstřelovacích pušek u nich šlo sehnat vše od pistolí a revolverů, přes SMG, útočné pušky až po brokovnice a raketomety.