Tortuga

„Vím, co se bude dít, vydám se kurtizán umu,
kdo chce, ten může jít, já beru dvě flašky rumu,
hej, žízeň je veliká, život mi utíká…“
- neznámý tramp zpívá Slavíky z Tortugy

Tortuga byla tropická planeta v soustavě Ha'ti ve Vnějším okraji. Z velké části ji pokrýval azurově modrý oceán a na jednom z větších ostrovů se nacházel proslulý přístav stejného jména, který sloužil jako útočiště všech pirátů nejen ze sektoru Periphery. Tamní ekonomiku živily hlavně služby, to jest hlavně taverny včetně Sprosté opice a bordely, ale našlo se i několik pěstitelů cukrové třtiny1 na rum, jehož produkce však ani omylem nepokryla spotřebu, a tak musel být dovážen z jiných světů, zejména ze sousední Jamajky. V oceánech žilo několik druhů želv a nebezpečných paryb, souš pak obývali hlavně ptáci, převážně papoušci a hluší slavíci, jejichž zpěv fascinoval galaktické filosofy2 a inspiroval nejednoho galaktického trampa.

Historie

Poprvé byla planeta osídlena někdy kolem roku 600 BBY uprchlíky z Huttského prostoru a pozvolna si vybudovala pověst přístavu, kde neplatí žádná pravidla, ale kde se dá snadno ukrýt před zákonem či obchodovat s kradeným zbožím. Relativně brzy se pro své malebné západy slunce a svým způsobem romantickou atmosféru dostala do galaktického povědomí, ale někteří si ji občas pletli s domovským světem Togrut, Shili.3
Rovněž relativně brzy tam došlo k založení společnosti Tortuga Explosive, která se později stala nejbohatší právnickou osobou na planetě.
Republice pirátský přístav příliš nevoněl, ale byl příliš daleko od Jádra na to, aby s ním něco dělala. V žaludku ležel i Impériu, ale nakonec byl tiše tolerován, protože sem tam nějaký ztracený konvoj nestál za riziko, že se pestrá směska soupeřivých pirátů sjednotí proti společnému nepříteli.
V roce 15 BBY tam byli založeni Void Raiders, roku 12 BBY tam v herně zahynul Vooj-tae.
V dubnu roku 1 ABY přístav kvůli vyšetřování Void Raiders navštívil Ludo Mabiro, v jeho stopách se následně vydaly Banana Brannigan, Emily a Štěkna.

Rodáci