Torix

Torix byla jedna z nejzbytečnějších planet Jádra. Měla mírné klima a většina populace se zabývala výrobou hnojiv.

Historie

Kolonizována byla v roce 1101 BBY a místní se rychle naučili využívat tamní ložiska fosfátů k výrobě kvalitního exportního hnojiva.
Champbacca a Jessica Karnis ji navštívili v roce 31 BBY, zrovna v době, kdy tam morová rána během tří dnů vykosila 80 % populace.1
Část obyvatelstva však byla imunní, přežila, obnovila tamní civilizaci a po převratu byla sice trochu zbytečným, ale hrdým členským světem Impéria. Vzhledem k tomu, že se tam dalo relativně snadno sehnat velké množství chemikálií využitelných při výrobě výbušnin, byla trochu důsledněji hlídána, ovšem za celých patnáct let od převratu se tam nestalo vůbec nic zajímavého.
Až 2. 8. 4 BBY tam došlo k útoku povstalců, kteří se snažili ukrást několik zachovalých Y-wingů z tamního hangáru. Všichni piloti, kteří měli se stroji odletět, však padli a museli je zastoupit Simbacca, Shavari, Max Lenico, Rhonda Prumba a Noya Neerix z Kaadu Squad. Tento zástup však dopadl tak fenomenálně,2 že krátce po návratu na domovskou základnu založili letku Magorů a ukradené stroje velmi dobře zužitkovali.

Rodáci