Torgue

Torgue byl Yuzzem z Ragna III, zápasník, pirát a později vynálezce zbraní a zakladatel zbrojovky Tortuga Explosive. Měřil skoro tři metry, vážil dva metráky a krom kalhot na sebe neoblékal zhola nic, ani když ještě aktivně pirátil. Mluvil hodně nahlas, úderně a z fleku uměl vyseknou desetiminutový monolog na jakékoliv téma.

Historie

Torgue se narodil roku 606 BBY na rodné planetě své rasy. Jako dospívající se chytl špatné party, a protože byl i na Yuzzema hromotluk, namočil se do několika průšvihů a doma mu říkali, že roste pro šibenici. Když mu bylo šestnáct, s partou se rozhodli udělat banku, což se jim ale nepovedlo a Torgue před soudem utekl z planety. Chvíli se plácal z místa na místo, ale brzy se uchytil jako zápasník, přes což ho oslovila pirátská banda, která mu nabídla místo. Roku 588 BBY se tak přestěhoval na Tortugu, odkud s partou vyrážel na výpravy a žilo se mu poměrně dobře. Měl ale pod čepicí a uvědomoval si, že by od života chtěl trochu víc.
Roku 586 BBY za nastřádané peníze koupil malou haciendu, najal pár šikovných rukou a založil zbrojovku Tortuga Explosive. Ze začátku kopíroval zbraně jiných zbrojovek, které dodával přímo tortužským pirátům.
V roce 575 BBY se mu po roce vývoje podařilo vyrobil ryze originální kvér s explozivní municí, který se stal mezi piráty okamžitým bestsellerem. Společnost od té doby produkovala již jen své vlastní zbraně v duchu té, která jí pomohla prorazit, a pan Torgue na tom slušně profitoval.
Roku 572 BBY si Torgue uvědomil loženou příležitost, a protože měl skrz společnost značný vliv na tortužské piráty, zachránil trandoshanskou kolonii na Jamajce výměnou za exkluzivní odběr jejich fantastického rumu a později i střelného prachu. Z čisté zbrojovky se tak stal i distributor alkoholu, převážně tedy rumu, který se svou kvalitou proslavil po galaxii více než jejich zbraně.
V následujících letech Torgue dál bohatl, štědře investoval do Tortugy a nebál se ani pokračovat ve své zápasnické kariéře. Nadělal si pár legitimních i nelegitimních potomků, kterým dal práci ve své zbrojovce.
Roku 540 BBY na stará kolena urovnal trable na Ragna III, po dlouhých letech se podíval na rodnou hroudu a navštívil hrob rodičů.
Torgue zemřel v roce 537 BBY, ve věku 69 let a při 69 v bordelu na Tortuze. Od pohřbu burácely po celé planetě po tři dny salvy z pirátských děl a jeho hrob se stal pro spoustu pirátů poutním místem. Společnost po něm převzali jeho synové.