Tonly Nyn

Tonly Nyn byl Xexto z Troikenu, kulinářský génius a lodní kuchař Rudých raubířů známý jako Burggundy. O každém receptu tvrdil, že je to tajný rodinný recept, ale v okamžiku ho vyžvanil všem, kdo se na něj zeptali. Nevařil, dělal umění.

Historie

Tonly se narodil roku 36 BBY na Troikenu do rodiny střední třídy a vyrůstal v klidném, obyčejném prostředí, kde si objektivně neměl na co stěžovat. Odmala se rád pletl mámě v kuchyni a pomáhal jí nejen s loupáním brambor a mícháním těsta na buchty. Když dorostl do věky, kdy se měl rozhodovat, co dál dělat, gastronomie pro něj byla jasná volba. Školou prošel bez problémů a když roku 17 BBY odcházel, někteří kantoři i brečeli.
Měl možnost ucházet se o místa v nejrůznějších restauracích nebo si vzít půjčku a založit si vlastní podnik, ale Tonly se rozhodl jinak. Přihlásil se do velké troikenské soutěže začínajících kuchařů, aby si udělal jméno. Planetární soutěž s přehledem vyhrál a postoupil do galaktického kola. Tam si vedl stejně dobře a aspiroval na vítězství. Naneštěstí nikdo netušil, že mezi diváky jsou Rudí raubíři, kteří si přišli vybrat nového lodního kuchaře. Tonlymu chybělo poslední kolo, aby se stal vítězem, ale bylo mu v tom zabráněno, neboť ho cestou na toalety čapnut bocman [[[Huran Boogone|Boogone]] za flígr a než se Tonly vzpamatoval, byl v raketoplánu, který následně odletěl na Sandokana. Bál se o život a současně jím cloumal vztek kvůli překažené šanci na vítězství. Cestou se opatrně ptal, co od něj piráti chtějí, ale nikdo mu nic neřekl. Až na pirátské lodi ho pan Toubbey přivedl do lodní kuchyně a požádal ho, jestli by pro ně nezačal pracovat.
Tonly se neubránil spadlé čelisti, neboť kuchyně vypadala přesně jako jeho vysněná. Opatrně se zeptal, jaká by byla měsíční mzda a zda mu budou platit zdravotní i sociální pojištění. Pan Toubbey ho jen požádal, zda by uvařil pokrm, který chtěl vařit ve finálním kole, pro osmdesát strávníků, a podle výsledku se pobaví o podmínkách jejich spolupráce.
Tonly se s vervou pustil do výzvy a v čase oběda měl hotové své oblíbené jídlo, králíka s burggundskou omáčkou a bylinkovými knedlíky. Do receptu sice patřil corellianský králík a v mrazáku měli jen toho treranského, ale ve výsledném pokrmu to nešlo poznat.
Když pak dotlačil jídelní saně do jídelny, kde na něj upřelo pohled všech sedmdesát pirátů, spadlo mu srdce do kalhot, ale našel dostatek odvahu k tomu, aby poslal droidy obsloužit strávníky a sám se jal servírovat kapitánovi a ostatním důstojníkům. Bylo to poprvé, co si Rurrwag šestkrát přidal lodní stravu a odpálil se tak do metabolického kómatu. Tonly si vysloužil přezdívku Burggundy a neochvějnou důvěru celé posádky v jeho schopnosti. Pan Toubbey s ním pak uzavřel lukrativní dohodu a i když měl pak Tonly každý den spoustu práce, žil pro něj naplňující život plný dobrodružství.
Dne 15. 7. 0 ABY byl na palubě, když prolétali soustavou Urma. Zatímco kličkovali kolem imperiálních křižníků a nad planetou Karafuto udělali snímky jediné budovy, která se na povrchu nacházela, smažil bramboráky.
V březnu roku 1 ABY si je přes mandalorianskou bandu Mamutomuti najal lord Tonewy a společně vybombardovali Void Raiders do doby kamenné. Zrovna míchal prdelačku a opékal jitrnice s jelity. Večer pak zapil dobře odvedenou práci i padlé s posádkou v Tortuze.