Tonly Nyn

citát

Tonly Nyn byl Xexto, geniální kuchař a hlavně lodní kuchař Rudých raubířů známý jako Tonny Burggundy.

Jméno: Tonly Nyn
Rasa: Xexto
Rok narození: 36 BBY
Planeta narození: Troiken
Barva očí: černá

Stručný profil

Šílenec s perfekcionismem a se sklony k megalomanství. Ostatní soudil podle toho, co jedí, a nejlépe z toho vyšli ti, co jedli jeho jídlo. O každém receptu tvrdil, že je to tajný rodinný recept, ale v okamžiku recept vyžvanil všem, kdo se na něj zeptal. Nevařil, dělal umění.

Specializace

Měl skvělý cit pro kulinářství a i když dostal do rukou ingredience, které nikdy neviděl ani o nich nečetl, byl z nich schopný vyčarovat pokrm rovnající se ambrozii. Kdyby nebyl na pirátské lodi, topil by se v kreditech, slávě a měl vlastní restauraci, do které by se slétali gurmáni ze všech koutů galaxie. Možná by byl tajným dvorním kuchařem samotného Císaře.

Zajímavosti

Největší urážka pro něj bylo, když ho někdo poprosil o sůl nebo pepř. Byl pak schopný dotyčnému nezdvořákovi hodit na hlavu celý hrnec s podávaným pokrmem i se slánkou a pepřenkou.

Jak se stal Raubířem?

Tonly se účastnil velké kulinářské souteže amatérských kuchařů na okraji galaxie, kterou zaslouženě vyhrál, ale netušil, že mezi diváky jsou i Rudí raubíři, kteří si přišli vybrat nového lodního kuchaře, protože ten starý udělal dvakrát po sobě škubánky s mákem, což kapitán nesnášel, a tak ho vyfoukl airlockem z lodi. Po přebrání ceny byl Tonly v zákulisí čapnut Huranem za flígr a dotlačen do raketoplánu, který následně odletěl na Sandokana.
Vůbec nechápal, co se děje, a dovolával se vysvětlení, ale jen do té doby, než mu pan Toubbey ukázal jeho lodní kuchyni, která vypadala jako jeho vlhký sen. Veškeré výhrady, které snad předtím měl, opadly a rovnou se dal do průzkumu spíže a mrazáku. Hned uvařil své oblíbené jídlo – corellianského králíka s burggundskou omáčkou a bylinkovými knedlíky.
Kapitán to zbaštil skoro i s pekáčem, až si poprskal airlockové tlačítko, a vůbec nepoznal, že místo corellianského králíka použil Tonly z nouze králíka treranského. Od těch dob byla kapitánovou nejoblíbenější částí dne snídaněsvačinaobědsvačinavečeředruháveřeře.

Potenciália

Stále Raubíř.