Tonda

Tonda byl Bimm z Bimmisaari, hospodský v Kyselém dechu. Už od třiceti neustále mrmlal, že se těší na důchod a klid, ale on i všichni v jeho okolí věděli, že to je jenom póza a ve skutečnosti svou profesi miluje víc než cokoliv jiného. Byl to zatvrzelý pivař a měl rád zejména lokální značku Chlupatec, ale ostatním nebránil v konzumaci vesměs čehokoliv, dokonce ani Duffu, když se na to nemusel koukat. Měl rád lidovky ze všech koutů galaxie, ale zásadně nezpíval, jen je poslouchal.

Historie

Narodil se v roce 57 BBY v Glastru, vystudoval hotelovou školu a nějaký čas se živil jako kuchař v levnějším hotelu pro turisty. Večery trávil na Růžku s kamarády, ženu si ani nehledal, natož aby se jinak pokoušel o založení rodiny.
Když Růžek v roce 30 BBY zavřeli, Tonda chvíli nadával, ale pak vrátil zálohované lahve od piva a pořídil si hospodu vlastní,1 Kyselý dech. Stála na sídlišti daleko od turisticky atraktivního centra, takže se tam nemusel dohadovat s přespolními, a rychle se mu tam usídlil kolektiv místních strýců, který mu mentalitou náramně sedl a do kterého patřil i Ritor Maas, kurátor z městského muzea. Občas jim i něco uvařil, ale jinak téměř výhradně naléval a stal se jim spíš kamarádem než hostinským, což atmosféře v Kyselém dechu jednoznačně prospělo. Zpočátku také navštěvoval konkurenční lokály v okolí, ale protože tam neustále zaváděli nějaké moderní nesmysly,2 nakonec od toho upustil a ze své hospody v podstatě nevycházel.
13. 5. 1 ABY mu do lokálu nakráčeli Nick Connors se dvěma kamarády, Banana Brannigan, Emily, Štěkna a Karen. Zpočátku je měl za turisty, co zabloudili při tahu městem, ale dal jim se štamgasty šanci a nelitoval toho. Pohostil je, přidal k dobru pár informací o Ritorovi, kterého on už pár dní pohřešoval a kterého oni hledali, a v závěru si potykal s Karen.
Nad ránem se s nimi rozloučil a jeho život pak pokračoval v zajetých kolejích, na což si ale ani v nejmenším nestěžoval.