Tlustá Berta

Tlustá Berta byla těžká mandalorianská korveta, která patřila Mamutomutům. Šlo o mandalorianskou korvetu třídy Dragon, která byla vybavena silnými motory a pancéřováním a byla tak uzpůsobena k taranování nepřátelských lodí. Výzbroj byla oproti průměrné fregatě značně nadstandardní, takový mandalorianský průměr. Měřila 100 metrů a k plnému fungování potřebovala patnáctičlennou posádku. K tomu ale pojala až 150 pasažérů, bojovníků, kteří byli určeni k výsadkovým útokům.
Šek k ní připojit útočný škuner Hubený Hubert.

Historie

Tlustá Berta opustila suchý dok na Concordii, kde byla sestrojena na objednávku klanu Durgun, roku 371 BBY. Sloužila klanu věrně a bez problémů ve stovkách šarvátek, ale ke splnění jejího hlavního úkolu, zůčastnit se příští mandalorianské křížové výpravy, nikdy nedošlo. Pacifikaci mandalorianského společnosti Berta přežila jen díky tomu, že byla ukrytá na Concordii, a od těch dob na ni padal prach.
Roku 0 ABY byla kvůli slibu Mamutomutů, že se budou účastnit operace Trebuchet, oprášena a uvedena do bojového stavu.
Koncem srpna byla na palubu vzata Neryssa a Mamutomuti s ní přiletěli na Gamorr, kde pasažérku převzali Chlouppek a Rocco a kde se Tlustá Berta účastnila několikadenního cvičení s jednotkami Vakýry bez funkční komunikace a senzorů, jen s pomocí bitevní meditace mistra Jedi..
Dne 28. 8. 0 ABY se Berta společně s Götterdämmerungem a Brünnhildou s pomocí hyperprostorové zkratky dostala do zad Dominatrix u hyperprostorového uzlu v soustavě Urma a účastnila se vítězné bitvy tak, že s ní Mandaloriané přistáli na můstku Dominatrix a položili tam větší než malé množství náloží.
Neutrpěli žádné ztráty, jen dvě zranění, a následně se přesunuli na Oarlig, kde s ostatními účastníky akce slavili celý měsíc. Jen deset Mamutomutů se pod vedením Ronieho vrátilo už na začátku září Hubeným Hubertem na Nar Shaddaa, aby hlídali Rudý sektor. S Tlustou Berou odletěl zbytek po oslavách a loď byla zaparkována zpět na Concordii, kde o ni bylo dobře postaráno.
Roku 1 ABY byla vzata na bojovou misi, při které v doprovodu Sandokana vymazala základnu Void Raiders a jejich flotilu.