Thoris Darus

Thoris Darus byl lidský politik z Corulagu, nejvyšší kancléř Republiky mezi lety 60 a 52 BBY. Byl to velký milovník žen, sportů a opery a podporoval legitimní hazard. Ačkoliv nebyl zrovna vzorem ctností, měl relativně dobré vztahy s rytíři Jedi a jeho oblíbenou interpretkou byla Regina Phalange.

Historie

Narodil se roku 101 BBY v Curamelle, a to do vlivné rodiny, která podporovala jak jeho tíhnutí k politice, tak jeho výstřední chování. Jakmile byl dost starý, kandidoval do planetární sněmovny a bez potíží se tam dostal, v následujících letech si budoval pověst a později ostře vystupoval proti nejvyšší kancléřce Vaile Pecivas, která mu připadala nereprezentativní a ve všech směrech nemožná.
V roce 61 BBY se na své rodné planetě účastnil summitu, během nějž se rozhodl veřejně oznámit svou kandidaturu na její post. Ihned po skončení summitu se s několika diplomaty na lodi kapitána Palo'Naga vydal na Coruscant, aby tam zahájil svou volební kampaň. Loď však byla sabotována jeho odpůrci, při průletu atmosférou hlavní planety jí vypověděly službu motory a situaci zachránili až přítomný mistr Ulysses Cox a jeho učedník Champbacca. Zásluhy jim však před nosem vyfoukl rovněž přítomný mladý Mace Windu, kterému Thoris poděkoval i veřejně.
Roku 60 BBY byl hned v prvním kole voleb zvolen a zpočátku se těšil velké popularitě, která však později klesala.
Ačkoliv jeho vláda skončila v roce 52 BBY, na Coruscantu zůstal jako senátor za Corulag a nadále měl značný vliv. I díky němu se Mace Windu v roce 44 BBY stal nejmladším členem nejvyšší rady v historii Řádu.
Díky nezřízenému životnímu stylu zemřel v roce 39 BBY na komplikovaný infarkt a byl pochován na rodné planetě. Po jeho smrti se začaly množit názory, že byl jedním z příčin úpadku Republiky a vzestupu korupce.