Teezo

[„U Baccovy šavle, tady něco děsně smrdí.“]
„A výjimečně to nejsi ty.“
„Psszzzzt!“
- Champbacca, Chlouppek a Teezo na premiéře jeho poslední pecky

Teezo byl rodianský režisér artových filmů.

Historie

Narodil se na Rodii a hned po dokončení konzervatoře se vrhl do režírování bizarních, artově zpracovaných kousků zabývajících se především mezirasovými vztahy. Jedním z jeho prvních děl byl film Chlupy a chapadla, který ještě relativně realisticky pojednával o letní lásce jednoho Wookie během brigády na Glee Anselmu. Později však jeho styl nabral mnohem abstraktnější podobu a produkoval věci, které mnozí za filmy ani nepovažovali.
V roce 0 ABY seděl v bio Bulva a v klidu si užíval rozjezd svého nejnovějšího tříapůlhodinového artfilmu o homosexuálním páru Rodiana a umgulského žblže, kteří chtěli adoptovat postiženého rancora, když se dovnitř nahrnuli Champbacca, Demonbacca, Fidorkka a Kody-Kann Tonewy, čtyři barbaři nevídaného zrna, a strašně mu mluvením a házením oříšků z Reytha kazili požitek.
Už si chtěl jít stěžovat majiteli, se kterým se osobně znal, když došlo ke střetu mezi chuligány a strážci pořádku. Teezo stihl jen tak tak zapadnout za opěradlo sedačky a přežil, ale ta hrůza, ten řev, ty výbuchy, to všechno ho notně poznamenalo a už nikdy nic artového nenatočil. Zvažoval ale, že přejde na béčkové akčňáky, a dokonce kontaktoval Treyja, jestli by do toho s ním nešel.
Jeho další osud není znám.