Taterrrský čaj

Taterrrský čaj, někdy též nesprávně označovaný jako čaj tatranský, byla obchodní značka silného bylinného destilátu z Kashyyyku. Vyráběla ho tradičním způsobem v několika variantách malá komunita ve vesničce Tatrrrnavě, a i když se svou silou téměř vyrovnal Tyrvrarrskému rumu, ne každému chutnal a nikdy nebyl nijak závratně populární ani na Kashyyyku, natož mimo něj. Nejznámější variantou byl černý čaj s 52 % alkoholu, vyráběl se ale i 72% čaj zbojnický, 67% čaj krorrový nebo dětský čajíček z mšicomutí medovice, v němž bylo alkoholu jen 22 %.

Historie

Postup výroby Taterrrského čaje navrhl v roce 1010 BBY Chayybacca, pozdější mistr palič malé komunity, která se zrovna usadila v Nízkých Tatrrrách a potřebovala tedy něco, co by jí usnadnilo přežívání. Díky čaji jim to šlo znamenitě a přečkali díky němu i dlouhé měsíce, kdy Tatrrrnava zmizela pod sněhem.
Tento nápoj velmi zachutnal i loupežníkům z nedalekého Rraholce, kteří se ho při jednom přepadení zmocnili, a taterrrští ho pak loupežníkům dodávali jako daň za to, že je nechají na pokoji. Tento obchod byl pro obě strany natolik prospěšný, že dokonce vznikla speciální edice čaje zbojnického, určená výhradně pro loupežníky.
Čaj se nikdy pořádně nedostal z planety, přestože se Turmalinina kolem roku 24 BBY snažila rozšířit jeho výrobu na Alaris Prime, ale náčelník Karrambaculleku ho už od svého raného mládí rád objednával na oslavy Dne života a malou zásobu měli i odbojáři na základně v mlhovině Tyyyn, takže se stal důležitým katalyzátorem při početí Simbaccy a Fichurry.
Během imperiální okupace klesla produkce čaje na minimum, ale po válce ho bylo hned vyrobeno dost na to, aby jím šlo zapít pojmenování Rumburrku i další věci.

Zrcadlový vesmír

V zrcadlovém vesmíru si čaj velmi oblíbil Darth Wango, takže když se dostal k moci, pověřil Turmalinu, aby ho začala vyrábět ve velkém. Prakticky celá kolonie Kwookrrr pak byla přestavěna na jeden velký lihovar, z nějž se do císařského paláce dostávalo adekvátní množství výběrového čaje.