Tarrkazzu

[„Tak pojďte, vy sračičky! Nikdo nežije věčně!“]
- Tarrkazzu v bitvě u Kachirha

Kapitán Tarrkazzu byl neurozený Wookiee z Kashyyyku, voják z povolání.

Historie

Tarrkazzu se narodil roku 263 BBY v Kachirhu. Odmala měl krom svalů i pod čepicí a uměl to s lidmi, a protože bylo krátce po zubatých valkých, ovlivněn hrdinskými příběhy se chtěl v dospělosti stát válečníkem. Proto se po zkoušce dospělosti roku 248 BBY přidal k domobraně, kde si ho vzal do parády seržant Zymm.
Výcvik byl dřina, ale Tarrkazzu si nikdy nestěžoval a každé úskalí bral jen jako stupínek žebříku, který je třeba překonat k tomu, aby byl blíže svému snu. Zatímco pro jiné byl seržant Zymm nenáviděným zmetkem, co jim nedopřeje chvíli klidu, Tarrkazzu si jeho přísnosti cenil a seržant se stal jeho vzorem.
Roku 163 BBY se stal i přes svůj nízký věk velitelem kachirského obranného pluku a i když se následujících několik desetiletí neúčastnil ničeho, co by se velikostí a důležitostí vyrovnalo zubatým válkám, nestěžoval si. Organizoval manévry v okolí města, postupoval hodnostmi a dostal i pár medailí za zásluhy. Samičky se kolem něj točily, ale on jim nevěnoval víc jak pár nocí a rozhodně zatím neplánoval zakládat rodinu, protože na to měl ještě dost času.
Koloniální války o Alaris Prime v roce 39 BBY se účastnit odmítl, protože to považoval za malou šarvátku a celkem správně předpokládal, že Obchodní federaci vypráská první vlna dobrovolníků dřív než on stihne mobilizovat zálohy.
V poslední bitvě války klonů bojoval se svým obranným plukem na pláži u Kachirha, kde společně s Motambou a dalšími spolubojovníky bránil separatistické armádě proniknout do města. Když byl ale vyhlášen rozkaz 66, klony se obrátily proti nim a začaly střílet. Tarrkazzu se rychle vzpamatoval a pod jeho velením jeho pluk zradu přežil, ale neobešlo se to beze ztrát. Zůstali zakopaní v zákopech na pláží a sveřepě se až do noci bránili klonům. Tarrkazzu přikázal všem, kteří měli rodiny, aby pod rouškou tmy opustili své pozice a vydali se za svými milovanými. Sám se s těmi, co zůstali, ještě stihl setkat s Wyrrgym a Chlouppkem, pomohl jim odrazit jeden z útoků klonů a prvního jmenovaného nasměroval ve stopách mistra Yody. V očekávání brzkého konce pak ještě poprosil šamana o obřad, který by připravil jejich duše na cestu do věčných lovišť.
Po obřadu, nabuzen a smířen se svým osudem, výběhl vstříc klonovému protiútoku a nakonec se obětoval, když opásán granáty vběhl pod jeden z přijíždějících juggernautů.