Tarikoff

Tarikoff byla značka prémiové neimoidianské vodky z Tarik Neimoidia. Vyráběla se patentovaným postupem destilací lihu ze zkvašených cukrových hub a patřila mezi malou množinu neimoidianských produktů, které nebyly výrazněji šizené.

Historie

První destilační kolonu postavil Rustam Off už krátce poté, co se roku 662 BBY přestěhoval na Tarik Neimoidia, ale ačkoliv už první várka dosahovala slušné kvality, pořád mu to příliš připomínalo Duroský standard a dál výrobu vylepšoval.
V roce 647 BBY vyhrála vodka Tarikoff prestižní galaktickou cenu a v důsledku rapidně zvýšené poptávky musela být adekvátně navýšena výroba, což se Rustamovi povedlo jen díky úvěru, omezení vědecké činnosti a černému prodeji larev na pokusy. Roku 645 BBY přibyl na portfolio firmy také houbový kvas, jehož chuť i složení zaujaly i vědeckou veřejnost. Společnosti se dařilo, v následujících letech nabrala desítky až stovky zaměstnanců z okolí a nakonec si podmanila celou kolonii, kde rostly nové houbové farmy a lihovary.
V roce 630 BBY Rustam zemřel, když v podroušeném stavu spadl do kádě s čistým houbovým lihem a utopil se. Cena společnosti pak sice drasticky klesla, nicméně jeho nástupci se tím nenechali odradit, pokračovali v jeho odkazu a rychle krizi zažehnali. Houbová vodka si pak našla cestu i do odlehlejších částí vesmíru, pokud si ji tam mohli dovolit, a společnost byla dokonce schopná odolat pokusům Obchodní federace o kompletní akvizici. Protože ji s oblibou pila i republiková admiralita a protože dodávky na republikové světy pokračovaly i za války klonů, nebyla Tarik Neimoidia nikdy cílem útoku klonů, ačkoliv muselo všem být jasné, že finance získané prodejem jdou na podporu Konfederace nezávislých systémů.
V roce 19 BBY, jen pár dní po převratu, došlo k okamžitému znárodnění veškerého lihovarnického průmyslu na Tarik Neimoidia a vodka se sice vyráběla i nadále, ale pod přísným dohledem lidí. Krátce před bitvou o Yavin bylo zvažováno přejmenování značky na Tarkinoff, ovšem po zničení Hvězdy smrti byl návrh zase rychle stažen.