Tamora

„Avada Kedavra!“
- Tamora na hromádku kashyyyckého chmele

Tamora byla dathomirská čarodějnice a alchymistka, mladší sestra Dayanny a teta Sabri'ny, autorka Zeleného grimoáru a nějaký čas cvičitelka rekrutů imperiální Inkvizice. Svůj život zasvětila pokusům nejrůznějšího druhu a ač jí loajalita moc neříkala, dokázala si vážit zaměstnavatele, co jí dal prostor a náležitě ji odměnil. Od svých pětadvaceti vypadala pořád prakticky stejně, a to zásluhou vlastnoručně vyráběné bylinné kosmetiky.

Historie

Narodila se v roce 51 BBY v zapadlé vesničce na Dathomiru a rychle zjistila, že sice není moc šikovná na generické čarování, ale má nadání na alchymii a temné neplechy obecně. Využila tohoto daru, učila se míchat lektvary a mutovat příšery pomocí Síly a i když vlastně nebyla nijak dobrá čarodějka, rozhodně se o ní vědělo.
Když na planetu v roce 17 BBY zavítal inkvizitor Hazzar, který tam chtěl naverbovat některou z čarodějnic jako cvičitelku pro rekruty své inkviziční sekce, vybral si sice Dayannu, ale ta byla zrovna těhotná, a tak sáhl po druhé volbě. Tamora se tak přestěhovala na Citadelu a posílila řady Inkvizice, načež cvičila Perleka, Rozary, Valery Feleri a další rekruty. Rovněž pomáhala inkvizitoru Hazzarovi tím, že mu na problémy s erekcí předepsala buud-rikovou hořčici.
S nižšími inkvizitory se nijak nebratříčkovala, v tělocvičně na Citadele z nich průběžně ždímala maximální výkony a docela si svou pohodlnou pozici užívala. Na zajatého mistra Champbaccu se roku 15 BBY přišla podívat, ale protože cítila, že ještě sehraje v jejím životě nějakou důležitou roli, do jeho mučení se nezapojovala a radši se věnovala své hračce z Ylesie.
Od roku 2 BBY pracovala na přetvořování inteligentnějších tvorů, přičemž jedním z výsledků jejího snažení byl Noghri Sikh, z nějž pomocí alchymie udělala loajální zrůdičku.
Po incidentu v Modrém Mandaloru zvažovala, že pošle Sikha jako posilu Mirandě a Nerysse, ale zrovna se zotavoval z dalšího zákroku a ona se tedy rozhodla si ho ještě chvíli nechat na Citadele. Zhruba ve stejné době se jí začínaly zdát podivné sny, v nichž ji to táhlo zpátky domů, a ona celkem vážně zvažovala, že se tam skočí aspoň podívat, pro jistotu. Nedostala ale povolení od Císařovy ruky, která v té době na Citadele velela, a tak musela zůstat a cvičit inkvizitory, k nimž se přidalo i pár starých známých z Rozengardu.
Když na Citadele 28. 8. 0 ABY vypadla komunikace a zaútočila na ni skupina rebelantských živlů, neměla Tamora nejmenší zájem umřít v boji a s narůstající panikou vymýšlela, jak se dostat pryč. Když její laboratoří proběhla nejprve krvácející Algernnon a později Emily, pochopila, že existuje jen jedna možnost, a tak se bez boje vzdala příchozímu veliteli jednotky klonů. Jen symbolicky při tom tlačila na Sílu, aby se jevila zranitelnější, a zatímco jí nasazoval pouta, požádala ho, jestli by spolu s ní nemohl z planety odvézt i její knihu. Bylo jí vyhověno, po zajmutí Algernnon byly obě naloženy na výsadkový letoun a opustily Karafuto krátce předtím, než do něj narazil asteroid. Tamora byla zachráncům natolik vděčná, že jim ještě na palubě raketoplánu za odměnu nabídla orální sex, nicméně nikdo tuto nabídku nepřijal. Následně byly i s Algernnon přeloženy na Cocotte Minute, aniž by se o tom dozvěděla Frau Engels nebo kdokoliv jí podřízený, a jejich další zastávkou se stal Oarlig.
Tam se její převýchovy ujal Kody, který jí chtěl ukázat výhody žití na světlé straně, a přesto že ji toto poučování od takového mladíčka docela bavilo, ochotně mu naslouchala a přibližně po týdnu se spolu vyspali. Musela tedy nejdřív jeho synovi uvařit silný čaj z meduňky, aby měli na chvíli soukromí, ale stálo to za to a od té doby to ještě mnohokrát zopakovali. Ačkoliv jí bylo divné, že ji z imperiálního zařízení zachránila jednotka imperiálních vojáků na rovněž imperiálním raketoplánu, a Kodyho se na to vyptávala, rychle pochopila, že je za tím nějaké tajemství, do kterého by neměla šťourat, a předstírala, že mu všechny ty výmluvy žere. Rovněž se ho snažila utěšovat, když zjistil, že mu neznámí piráti ukradli další duši k převýchově i s lodí.
16. 9. adoptovala Cheelkapa, retardovaného Chadra-fana, aby měla nějakou náhradu za mrtvého Bagra, a rovněž se zmínila Chlouppkovi s Champbaccou, že má nějaké zkušenosti, které by mohla zužitkovat v jejich lihovaru. Koncem měsíce se na planetě setkala se Sienem, kterého letmo znala z Citadely, ale jenom ji to utvrdilo v přesvědčení, že její noví kamarádi jsou lepší sorta než její bývalá šéfová, a o žádné zločinné spolčení se nepokoušela. S provozem pivovaru Kanec pomáhala i poté, co většina hrdinů začátkem října vyrazila zpátky do vesmíru, a ve volném čase ukazovala Kodymu nejen prsa, ale i těch několik málo kouzel, co znala. K dobru přidala také schopnost vařit lektvary, zejména ty, které Kodymu zlepšovaly výdrž, přičemž s jejich mícháním jí přeochotně pomáhal Pirranhacca.
V druhé polovině listopadu se s Kodym, Roudým a Cheelkapem na jeho služební lambdě přesunula na Kompostárnu, kde zjistila pravý důvod, proč její noví přátelé nezabili Algernnon. Byla jejich nápadem nadšena a vlastně i pobavena, nicméně nechtěla provokovat dotazy, jestli by pak na novopečené mamince nemohla provést nějaké ty experimenty, a vše jenom s nadšením sledovala. Rovněž se bavila nejen s Champbaccou, který hlídal souběžně s nimi, ale i s jeho učednicí, přičemž společně trochu poladili staniční hydroponickou zahradu.
24. 12. 0 ABY, krátce po narození třetí Algernnon de Bray, se s Kodym a Roudým opět vrátila na Oarlig a byla tam k ruce jak Kodymu, tak Fanoušovi. Experimentovala s novými příchutěmi piva, a i když ji napadlo do něj přidávat buud-rikovou hořčici, nepodařilo se jí sehnat dostatečné množství semen.
Začátkem března Kody konečně zjistil, kam zmizela loď se zmraženou Carke, a dokonce získal její karbonitový blok. Vrátili se na Oarlig, kde byla rozmražena, a ačkoliv měla Tamora z mladé Falleenky nepříjemný pocit, přičítala to žárlivosti. 20. 3. 1 ABY řešili chlupáči problém se spontánním ožitím hlavní přísady Kancomuta v Memento Venari a Tamora se nabídla, že jim s tím pomůže. V následujících dnech tak pracovala na důkladném zabíjení chmele temnou magií, dopřála mládí prostor a ani se moc nedivila, když se o týden později rozhodli, že vyrazí na Ugiva Cortax, do sídla lorda Tonewyho. Tamora zůstala i s Cheelkapem na Oarligu, věnovala se práci pro pivovar,1 zřizovala si novou laboratoř a chvíli ji tam hlídal Deek, nicméně ukázalo se to poněkud zbytečným, protože od majitelů dostávala slušný plat a měla opět klid na psaní.
13. 4. 1 ABY ji v časných ranních hodinách probudil Champbacca se zprávou, ať okamžitě sebere co nejvíc Chadra-fanů a vypadne z Kančího hnízda někam do bažiny, třeba na farmu jejich dodavatele kořínků. Vyrozuměla, že je i s Chlouppkem na cestě, ale že je možná předběhne i někdo od Inkvizice, protože Carke Kodyho naprášila a nechala zhebnout, a to jí jako motivace k urychlené evakuaci bohatě stačilo. Při cestě s první šichtou sice zvažovala, jestli by jí z případného udání povstalců nekápla milost a nějaké další výhody, ale poměrně rychle tu možnost zavrhla jako zcela nereálnou. Druhá šichta, kterou měla přivést Kashym, nepřicházela ani po delší době, ale než se Tamora stihla rozhoupat, že se po ní půjde podívat, přistál vedle farmy Palpatinův palec a záležitost s inkviziční inspekcí pak vyřešili chlupáčové sami.
Zanedlouho se na Oarlig dostal i těžce raněný Kody, a to zrovna v těch místech, na kterých Tamoře záleželo nejvíc. Skoro se jí až nelíbil.2 K jeho léčbě naneštěstí neměla jak přispět, tak spíš koordinovala ostatní a později mu také navařila lektvar na zmírnění vzrušivosti, aby mu v její přítomnosti pořád nepraskaly stehy.3
Když pak chtěl společně s Chlouppkem a Champbaccou navštívit Temný labyrint, byla proti, ale zároveň zvědavá, jestli to přežije, a tak ho nakonec pustila. Přežil, a navíc se vrátil nejen se synem, ale i s Janjou, dalším příspěvkem do chráněné dílny, kterou Tamora po krátkém proklepnutí ochotně zapojila do provozu. Měla tak víc času na hledání náhrady za Kodyho, ale Cortesio žalostně selhal, tak radši koukala na filmy.
Přínosná byla i 12. 5., když se u ní stavil Chlouppek a ptal se, jestli nemá v knížečce nějaký recept, který by pomohl Cae Vitthar v myšlenkové operaci směřující k probuzení Wyrrgyho z kómatu. Neznala sice žádný rituál ani kouzlo, ale ochotně mu věnovala všechny lektvary na výdrž, které teď Kody stejně neměl jak upotřebit. Později pobaveně sledovala, jak Chadra-fanové staví kostel, a poprvé po dlouhé době si vzpomněla na domovskou planetu, kterou pěkných pár let neviděla.

d20

Fringer 5 / Beastwarden 5 / Force Witch 4
Handle Animal +22, Alchemy +20, Ride +15, Climb +12, Friendship +12, Telepathy +12, Empathy +10, Farseeing +10, Knowledge (wilderness lore) +10, See Force +10, Treat Injury +10, Craft (poisons) +8, Spot +8, Fear +7, Intimidate +7, Move Object +7
Alter, Sense, Sith Sorcery, Animal Affinity, Track, Beast Language, Skill Emphasis (Alchemy), Primal Sympathy, Summon Storm
Spirit Counsel, Second Sight, Herd Companion (reek)