Tammala

Tammala byl Ewok z Endoru, spolupracovník Sebastiana Segy a majitel jablečného sadu na planetě Matra III v Korporátním sektoru. Jako všichni Ewoci byl i tenhle zhruba metr vysoký, měl světle hnědou srst a tmavě zelenou kutnu. Ze své podstaty to byl mírumilovný hodný tvor, který se ve vteřině dokázal změnit na velmi agresivního a kousajícího bojovníka. Věděl všechno o jablkách a pokrmech z nich a ovládal velmi specifický styl boje, kdy kousal, škrábal a nabodával na oštěp. Uměl opravdu výborně lovit a vyrábět zbraně z přírodních materiálů, jakž takž rozuměl basicu, v přírodě zvládal dokonale splynout s okolím a během pobytu v Korporátním sektoru se naučil základy účetnictví.

Historie

Před rozkazem 66

Až do slavnostního přijetí mezi dospělé probíhal jeho ewočí život zcela normálně, vyrůstal v jedné vesničce blízko jezera a řádil s kamarády po lesích. Pak ovšem přišla tíha dospělosti, a když několikrát do týdne šlápl před svým prahem do nachystaného ovoce, řekl si dost a vyrazil do civilizace. Zde byl několikrát zajat a prodán pašeráky, ovšem pokaždé se mu podařilo uniknout v přestrojení za plyšového medvídka. Takto jednou skončil jako odměna na střelnici, kde ho vyhrál lovec odměn jménem Sebastian a vzal ho sebou na svou loď, kterou Tammala při prvním setkání ihned překřtil po svém na Ekla Kreeth a to už jí i zůstalo. Se Sebem zůstal i po tom, co se lovec na začátku války klonů rozhodl seknout s nepoctivou prací, protože ho štvali jeho spolupracovníci, odcestoval do Korporátního sektoru a přeorientoval se na chov biožížal na jedné ze zemědělštějších planet. Tammala si v rámci jejich malé biofarmy založil jablečný sad a konečně měl pocit, že dělá to, po čem celý život toužil.
Jablky krmili biožížaly, ty pak prodávali společnosti, která je exportovala do lihovarů na Chrchlu, a bylo jim dobře.
V roce 21 BBY došlo na lihovarském měsíčku k prudkému poklesu poptávky po biožížalách, a tak hledal Sebastian odbyt jinde. Jednoho zájemce našel, na jakési Miu Leptonis IV, kam s ním následně následně Ewok zamířil i se třemi bednami žížalích vzorků, a ačkoliv se mu planeta vůbec nelíbila, udělali tam fakt ekla obchod. Ukázalo se, že jejich nový zákazník, jakýsi Champbacca, je ve skutečnosti vlastně jejich starý zákazník, který se snažil zefektivnit dodávky surovin pro lihovar a chtěl z něj nějak elegantně vykopnout příživnické mezispolečnosti. Poptávka po žížalách na Chrchlu tedy po ozkoušení těch tří dovezených beden zase stoupla, ale tentokrát už ji zvládli nasytit přímo chovatelé.

Až do konce války je živil odbyt žížal na výrobu žížalovice, která se kvalitou skoro blížila chrchlovici.

Občanská válka

Nástupu Impéria by si asi ani nevšiml, kdyby nedošlo ke znárodnění lihovarů Ch&Ch a výraznému snížení poptávky po jejich produktech. V rámci Korporátního sektoru sice našli nové odběratele, většinou velkostatkáře, kterým se velké žížaly hodily do kompostu, ale obrat jim výrazně klesl a museli víc makat.
V následujících letech se o něm při pokusech o lokalizaci skryté enklávy, o níž věděla od mistra Denyzze, dozvěděla Algernnon de Bray. Mohla díky němu zúžit okruh podezřelých soustav, ale přesné závěry jejího šetření nebyly nikdy zveřejněny.
Jeho další osud není znám.

d20

Scout 5
Hide +15, Craft (food) +10, Knowledge (apples, wilderness lore) +10, listen +10, Survival +10, Gather Information +9, Move Silently +8, Knowledge (bureaucracy) +6, Search +6
Weapon Finesse (spear), Alertness, Track, Cosmopolitan (Gather Information), Corporate Credit Line
Skill Mastery (Move Silently)