Tafaro

Tafaro byl Wookie z Kwookrrru a kapitán lodi Green Mile. Živil se jako dopravce, mimo jiné i pro společnost Arrtharuka.

Historie

Tafaro se narodil roku 269 BBY v Poprrradu na Kwookrrru. Od mala pracoval po birgádách a vydělané kredity si šetřil, aby měl v dospělosti možnost splnit si sen osamostatnit se a začít podnikat. Byl spíš rekreační fanoušek Drevokocúrů a nabídky, aby doplnil mužstvo, odmítal, protože měl na víc.
Roku 217 BBY si objednal transportní loď třídy Drevokocúr, na kterou padly všechny jeho ušetřené kredity. Loď pojmenoval Green Mile a začal s ní svou živnost jako malý dopravce po vedlejší, bohatší soustavě.
Práce mu vydělávala dostatek na obživu, ale zakázek bylo tolik, že v jednom už se to nedalo stíhat. Roku 187 BBY zavítal do Zhamberrka, kde narazil na mladého Rufgua, se kterým se dohodl a najal ho jako svého závozníka.
V roce 143 BBY rozšířili své obchody po celém sektoru Mytaranor. Rufgu byl povýšen na prvního důstojníka a Tarafo najal novou sílu, Tollbrrema. Začal pravidelně létat pro obchodníka Arrtharuka.
Roku 93 BBY jej Arrtharuk požádal, jestli by nepřijal k posádce jeho mladého syna Wyrrgyho, který se toho potřeboval ještě mnoho naučit. Tafaro souhlasil a nelitoval toho.
Roku 91 BBY mu Wyrrgy při zastávce na Malastare zachránil život, když se vypořádal se žoldáky, které na ně poslal zhrzený konkurent. Za odměnu začal Wyrrgyho sám učit pilotovat a všechno, co je pro cestování vesmírem třeba znát.
V roce 87 BBY byla jeho loď chycena pirátskou bandou Rudí raubíři. Rufgu byl zabit jako první, když se snažil zabránit pirátům vstupu na palubu. Tarafo byl následně zabit samotným Strašlivým kapitánem Warrgem.