Taanab

Taanab byla zemědělská planeta ve Vnitřním pásu. Její povrch pokrývaly hlavně pláně, pole a louky, to vše vydatně zásobené vodou z četných řek. Ležela na Perlimianské obchodní trase, nacházelo se tam pár menších měst a jedna pobočka AgriCorps.

Historie

Původně hustě zalesněná planeta byla objevena již v dobách zakládání Republiky, ale ke kolonizaci došlo až v roce 2320 BBY, když v Expanzích vzrostla poptávka po potravinách. Planetární pralesy byly rychle vykáceny, vzniklo tam množství farem a dalších zemědělských zařízení a došlo rovněž k importu několika druhů hospodářských zvířat, která se na planetě rychle usídlila. V následujících staletích zachovávali farmáři tradiční postupy a v produkci je tak hravě předběhly modernější agrární kolonie, například Reytha, ale zákazníků bylo pořád dost a práce taky.
V prvním měsíci klonových válek byla tamní zemědělská filiálka Řádu Jediů napadena teroristickou skupinou Bhushovo kopí a následně zničena. Většina jejích zaměstnanců však díky machinacím mistra Champbaccy přežila a odstěhovala se na Miu Leptonis IV. Přestože se jednalo o relativně strategický svět, války klonů se planetě vyhnuly, pravděpodobně i z toho důvodu, že tam produkované potraviny proudily i na světy Konfederace.
Za Impéria tam byla vybudována obrovská továrna na traktory a v roce 14 BBY tam byl inkvizicí zadržen a mučen Lempix, který se na planetu vrátil po rozpadu akademie.1
Pět měsíců po zničení první Hvězdy smrti se tam ve vesmírné bitvě proti pirátům vyznamenal Lando Calrissian.

Rodáci