TA-345

TA-345 bylo označení pro raketoplán třídy Lambda, který během svých cest využívali klony pod velením agenta Tonewyho. Jednalo se o vesměs standardní dvacetimístný raketoplán s lehátkovou úpravou místo tradičnějších sedaček. Pilotoval ji většinou buď Ben nebo Chris, při náročných operacích i oba dva.

Historie

Raketoplán byl smontován v roce 10 BBY v dílně na Ronttoro III a krátce nato byl přidělen jako součást standardní výbavy nového křižníku Götterdämmerung pod velením admirálky Engels. Následujících deset let fungoval jako pomocný výsadkový raketoplán bez trvalého přidělení a hlavně se na něj prášilo.
V roce 0 ABY ho Frau Engels v rámci podpory operace Valkýra přidělila svému rytíři a jeho klonům. Kody na něm s klony absolvoval několik cvičných letů, první do ostré akce směřoval v červenci téhož roku na Nar Shaddaa, kde s ním Ben úspěšně prolétal mezi mrakodrapy a sletěl až na téměř samé dno Vertical City, kam Demonbacca, Champbacca a Fidorkka pronásledovali uprchlého inkvizitora. V následujících dnech zůstal v úkrytu na Nar Shaddaa a dočasně přišel o hlavního pilota, který v hospodské rvačce v Memento Venari utržil těžký otřes mozku a musel být hospitalizován.
Raketoplán na pašeráckém měsíci přesto dlouho nezůstal a Sam na něm hodil klony a Kodyho na Rozengard, kde mu Ugida při obraně inkviziční pevnosti pomocí Síly ohnula většinu kanónů. Raketoplán však sestup do hlavního hangáru základny přežil, rychle dopravil raněné hrdiny a zachráněnou Falleenku zpátky k medikovi u Mamutomutů a během rekonvalescence ho nezranění členové týmu, hlavně Zdeněk, opravovali.
Na další akci vyrazil 6. 8. 0 ABY, tentokrát už pilotován Benem i Chrisem, a to na Okamar, kde nejprve přistál v jednom ze skyhooků a později, když si lord Tonewy trochu dupnul, i dole na povrchu. Po záchraně Voh-Jina došlo na jeho palubě k opětovnému shledání Chlouppka s Lauwlyamurry, ale hrdinové pak po dalším úspěšném pogromu na inkvizitory získali vlastní loď, takže zpátky za admirálkou se na jeho palubě vracely jen klony. Raketoplán pak nějaký čas zůstal v hangárech Götterdämmerungu, zatímco s jeho posádkou bylo počítáno v podpoře operace Trebuchet.
Protože pro výsadek na Karafuto potřeboval tým něco trochu bojovějšího, vyfasoval sentinela a TA-345 se znovu proletěla až po akci, kdy na ní Kody s klony odletěl na Oarlig, slavit. Koncem měsíce na něm klony vrátil na Götterdämmerung, a protože dostaly vyznamenání a důchod, mohl si raketoplán nechat a používat ho při svých služebních cestách. Využil ho tedy i k cestě na Kompostárnu, kde měl hlídat těhotnou Císařovu ruku a kde Banana Brannigan s pomocí Champbaccy přeprogramovala navigační počítač tak, aby podobně jako Palpatinův palec neuchovával žádná data o poloze a cestách lodi víc než sedm dní.
Kody pak lambdu využíval k většině cest na Oarlig a z něj, párkrát si to na palubě rozdal s Tamorou a poslední let v kokpitu na ní absolvoval 27. 3. 1 ABY, a to na Ugiva Cortax, kam bral ze studijních důvodů Carke a svého syna. To se zvrtlo, Carke odhalila svou pravou tvář a 12. 4. Kodyho připravila nejen o důstojnost a další věci, nýbrž i právě o raketoplán. Na jeho palubě se triumfálně vrátila za Císařem, a i když navigační počítač nebyl technikům k ničemu, měla dost jiných podezření a důkazů.
Lambda pak jakožto připomínka zrady admirálky Engels putovala krátce po její popravě do šrotu.