světelný meč Woallca Con-Denyzze

„KLAP-KHHHHZT!“
- světelný meč Woallca Con-Denyzze

Světelný meč Woallca Con-Denyzze byl světelný meč Woallca Con-Denyzze. Ačkoliv historicky existoval ve dvou variantách, obě byly vzhledově prakticky totožné: vyzařovaly zelenou čepel, a protože si Woallc nepotrpěl na přílišnou okázalost a jako vyšetřovatel neměl přitahovat zbytečnou pozornost, byly to zbraně spíše matné a postrádající zbytečný kovový lesk.

Historie

První meč

Woallc si svůj první meč poskládal roku 157 BBY na palubě Crucible, cestou z návštěvy Ilumu, kde našel svůj krystal. Okamžitě se s ním začal učit zacházet a docela mu to šlo, ale protože se ho krátce nato ujala mistryně Akyra Tokuso, která zbraním nefandila, byl odkázán na chrámové instruktory a řádového mistra meče. Jakmile však Akyra v roce 140 BBY odešla z Řádu a Woallca se ujal Darmal Ublan, situace se zlepšila a pod novým mistrem hendikep docela rychle dohnal a stal se nadprůměrným šermířem.
Hojně ho využíval i po roce 133 BBY, kdy se stal rytířem a jeho čepelí ztrestal nejednoho lotra.
Od roku 40 BBY ho jakožto mistr začal používat také při výcviku Algernnon de Bray a měl ho s sebou i při osudové misi na Bragbanu, kde se jeho pomocí bránil členům Beleniho gangu. Od roku 32 BBY jím bránil svého nového padawana, Herrma Kalliho, a to až do debaklu na Haruun Kalu v roce 28 BBY.
V roce 23 BBY jím Woallc zachránil Johaunu Darkrider, která se po nevydařeném atentátu na duroského diplomata sama stala terčem útoku.
Používal ho i v bitvě o Geonosis, kam dorazil s armádou klonů, a už tenkrát tušil, že v následujících měsících nebude jeho čepel ani náhodou zahálet.
Meč se mu hodil i při misi na Miu Leptonis IV, kam vyrazil krátce po Geonosis a kde jím v závěru neutralizace enklávy Sev'rance Tann zabil Salseru, Yoreepa, Rexe, Tish Linn, Diega, Rege, Rhek Tei a Azzia. Pokusil se jím zpacifikovat i Vandalora, nicméně ten mu na poslední chvíli uprchl.
Během další mise se jím na Taanabu úspěšně bránil členům skupiny Bhushovo kopí, sabotoval jím jejich loď a donutil jím Vardaka Humbertona, aby se vzdal.
Když se pak začal plně věnovat svým povinnostem generála z vlajkové lodi Pride of Destiny, měl ho stále při sobě a v bitvě o soustavu Japerun ho tak na můstku své lodi zkřížil s mečem své padlé učednice. Souboj dopadl nerozhodně, v jeho závěru však loď explodovala a Woallc byl i s mečem vyfouknut do volného prostoru, odkud je Algernnon oba vylovila. Nějakou dobu si pak oba pobyli v letním sídle samozvané lady ze Sithu na Vogastisu, odkud je ale oba odvezl výsadek duhových rytířů na Jungle Jetu. Po zbytek války převážně hlídal obchodní cesty a do boje ho tak moc často nevytáhl, ale hodil se mu při bitvě o Kampperelan, kde ho s ním místní z vděčnosti zvěčnili a postavili mu sochu na náměstí hlavního města. Od té doby mu po něm taky mlsně koukal Wyrrgy, kterého ho učil i používat, nicméně kterému zatím s konstrukcí jeho vlastního nepomáhal.
V posledních hodinách války se Woallc účastnil vesmírné bitvy na oběžné dráze Kashyyyku a skoro to vypadalo, že meč nepoužije, nicméně to se změnilo s rozkazem 66. Jakmile ucítil narušení Síly, aktivoval ho a ubránil se tak na můstku Agleru nejen Čmuchalovi a zmizel ve ventilačních šachtách, kde se skrýval až do doby, kdy ho zachránila Jessica Karnis se svým padawanem.
Woallc se ho nevzdal ani za nového režimu, kdy létal s Wyrrgym a Harryshou na Bílém tesákovi a předstíral, že je pašerák, jen ho dobře schovával a občas jím posekal někoho od Inkvizice. Po roce 17 BBY si ho vzal na Limpi, kde se dva roky pokoušel žít s Algernnon a svou dcerou.
V roce 15 BBY ho měl při sobě, když se snažil pomoct Chlouppkovi, Jessice a Jessiemu se záchranou mistra Champbaccy z Citadely. V závěru akce se jím bránil množství inkvizitorů a spoustu jich pobil, ale nakonec se mu postavil starý známý Ruuki a Jessie navíc přetížil svůj světelný meč a spoustu granátů, což Citadelu málem srovnalo se zemí. Ruuki pak Woallca zajal a jeho meč poslal s mašličkou Císaři do soukromých sbírek.

Druhý meč

Když byl Woallc v roce 8 BBY osvobozen, musel si postavit zbraň novou a učinil tak během pobytu na Unkanu 2, kde s pomocí Anaby našel dostatek krystalů kyber nejen pro sebe, ale i pro své učedníky. I tento meč měl zelenou čepel a Woallc ho používal především při výcviku ostatních, ovšem 11. 2. 7 BBY byl nucen ho použít proti Onovi, když vyšlo najevo, že je to zrádce. V krátkém souboji ho odzbrojil a jeho meč přesekl vedví, ale nebylo to nic moc platné a On utekl a tropil další nekalosti.
Naposledy jej Woallc použil dne 3. 4. 7 BBY, v souboji s inkvizitorem Honndarsem na Miu Leptonis IV. Souboj to byl intenzivní a i když se nakonec Woallcovi podařilo najít skulinu v Honndarsově obraně a zasadit mu smrtelnou ránu, sám se odkryl a obratem zemřel mečem svého soka. Na rozdíl od Denyzze, jehož tělo inkvizitoři nechali zetlít v bahně, byl meč naložen na ISD Nightsky a převezen na Coruscant, kde byl vystaven v Císařově osobní sbírce hned vedle svého předchůdce.