světelný meč Koro Koona

„KLAP-KHHHHZT!“
- světelný meč Koro Koona

Světelný meč Koro Koona byla zbraň mistra Koona. Meč vyzařoval modrou čepel a jeho rukojeť díky dlouhému zanedbávání mírně zrezla.

Historie

Koro Koon si meč poskládal na palubě Crucible v roce 93 BBY, po návštěvě Ilumu. Jelikož byl ze skupiny učedníků první, kdo uspěl, bral to jako znamení a v následujících letech se věnoval intenzivnímu tréninku šermu, zejména formy soresu, ačkoliv talent na to ani v nejmenším neměl. Až trpělivý přístup mistra Itora ho přiměl zaměřit se na duchovnější stránky studia Síly, což mu šlo snáz.
V roce 80 BBY se meč stal zbraní pasovaného rytíře a Koro s ním dál přispíval k ochraně míru a spravedlnosti v galaxii, s padawanem Dotlim po svém boku. Společně rozbíjeli gangy, infiltrovali podsvětí a řešili zločiny a s dalším padawanem se pustili do potírání zygerrianských otrokářů, což ovšem moc nevyšlo. Od roku 68 BBY pokračoval Koro v práci pro Chrám bez učedníka, potíral zločin v nižších patrech Coruscantu a meč rozhodně nezahálel. Své užití našel i začátkem roku 60 BBY, kdy se Koro ujal padawana Champbaccy, který potřeboval dohnat mezery v šermu.
V následujících letech používal Koro meč stále méně, jak ho začaly trápit podivné vize, a roku 32 BBY s učením definitivně skončil. Přesunul se do archivů, meč jedinkrát nepoužil a většinu času ho vlastně ani neměl u sebe. Dva měsíce před vypuknutím války klonů s ním odletěl na Dorin, kde meč dál ležel ladem, a to až do roku 4 BBY, kdy s ním Koro vyrazil na Dathomir. Krátce po přistání byl konfrontován čarodějkou a ač se mečem zkoušel bránit, skoro třicet let rezavění bylo znát, ona ho hravě přemohla1 a meč si nechala.