světelný meč Aywen Aisling

„KLAP-KHHHHZT!“
- světelný meč Aywen Aisling

Světelný meč Aywen Aisling byla zbraň, kterou si v dobách krátce po mandalorianských válkách vyrobila Aywen Aisling, pozdější členka rady v chrámu na Kashyyyku a uznávaná kapacita v oboru výroby světelných mečů. Vyzařoval zelenou čepel a obsahoval hned dva ohniskové krystaly z Ruusanu. Od základního modelu si během jejího života prošel množstvím úprav, a ač na první pohled nevypadal navzdory značné elegantnosti nijak sofistikovaně, byl v mnohém výrazně pokrokovější než meče jejích vrstevníků. Kromě toho, že byly jeho ohniskové krystaly očištěny na molekulární úrovni, byla v meči ukryta i soustava mikroskopických repulzorů, které mu umožňovaly se udržet ve vzduchu i bez použití Síly. Při použití repulzorů a Síly zároveň se z meče stávala nebezpečná zbraň, proti níž se nebylo snadné bránit. Aywen si tak kompenzovala šermířskou podprůměrnost, dokázala díky tomu porazit Darth Nyfe a užitou technologii později popsala ve svém holocronu.
Meč byl po její smrti uložen v Chrámu na Coruscantu, takže se ho po pádu Řádu zmocnil Císař a nechal ho roztavit a prodat.