světelný meč Algernnon de Bray

„KLAP-KHHHHZT!“
- světelný meč Algernnon de Bray

Světelný meč Algernnon de Bray byla zbraň učednice, později samozvané lady ze Sithu Algernnon de Bray. Původně míval jednu zelenou čepel, která však po pádu majitelky na temnou stranu zrudla a ke které se přidala čepel druhá.

Historie

Algernnon si meč vyrobila v roce 41 BBY, po úspěšné návštěvě Ilumu, kde našla svůj krystal. Používala ho po celou dobu svého učení u mistra Woallca Con-Denyzze, poslední misí, kde měl ještě zelenou čepel, byl jejich společný výjezd na Bragban, kde padla do zajetí Beleniho gangu a byla považována za mrtvou. Zatímco si s Algernnon hrál jeden ze swoopařů, meč sloužil jako hračka jinému a přímo před jeho očima pomalu rudnul, jak se jeho majitelka o kousek dál nořila do temné strany.
Když gangstery posekal Darth Pallus, Algernnon svůj meč sebrala jedné z mrtvol a na Vogastisu s ním později dál trénovala šerm, který jí ale nikdy nešel tolik jako čistá manipulace se Silou. Přesto právě jím pak svého mistra zabila a v jeho holocronech našla i nějaké ty informace o užívání meče dvoučepelového, ve který chtěla ten svůj zkusmo přetvořit. Protože však nenacházela vhodný materiál, odložila tento plán až do roku 24 BBY, kdy na Oxirf'lanieru spatřila padající meteorit.1 Poslala pro meteorit své otroky, svou původní zbraň vylepšila a po intenzivním tréninku, při němž zabila několik domorodců, se s ní i relativně naučila zacházet.
Když ji krátce po začátku války klonů napadl Ruuki Arssadri, bránila se jím, ovšem lepších úspěchů dosáhla použitím blesků. Obě čepele prokazatelně používala při střetu se svým starým mistrem v soustavě Japerun, kdy ho jimi na palubě Pride of Destiny značně zaskočila.
Když pak byla v roce 14 BBY zabita na Limpi, Champbacca s Chlouppkem ho rozebrali na součástky, které později prodali, a krystal. K tomu přidělali obrovskou bombu a odpálili ho i s tamním palácem, aby se nedostal do rukou nějakému dítěti.