Suru Chi

Suru Chi byla k Síle citlivá Aleenka z Raithalu, mistryně Jedi a řemeslnice Řádu Jediů. Její specializací byla výroba ochranných pomůcek všeho druhu, ale byla i nadanou sochařkou a na někoho, kdo měl jen omezenou praxi v používání světelného meče, i slušnou šermířkou.

Historie

Vylíhla se v roce 107 BBY na Raithalu, kam se její rodičové přestěhovali za prací, a už v raném věku u ní byla odhalena schopnost ovládat Sílu. Byla tedy rodičům odebrána, putovala do Chrámu Jediů na Coruscantu a jelikož byla už v dětství neskutečně šikovná, nepochybovala od samého začátku, že se jednou stane řádovou řemeslnicí a bude mít žlutý světelný meč. Návštěva Ilumu v roce 100 BBY pro ni tak byla nesmírně frustrující, protože se jí nedařilo nejprve najít krystal, později ani postavit meč a nakonec, když vše dokončila jako úplně poslední, zjistila, že má její meč čepel modrou.1
V ten den pochopila, že cesty Síly jsou někdy nevyzpytatelné, přestala řešit malichernosti a stala se snaživou a pracovitou padawan jednoho z mistrů technické sekce. Pod jeho vedením se naučila vyrábět nejrůznější užitečné věci, ale osobně se zaměřovala hlavně na rukavice a další ochranné pomůcky nejen pro ostatní Jedie. Její výcvik trval dlouho, neboť poměrně okatě ignorovala ty oblasti studia, které neshledávala užitečnými, ale mistr s ní měl trpělivost a v roce 77 BBY ji dovedl k rytířským zkouškám, které splnila bez obtíží.
Suru chtěla nějaký čas zůstat v Chrámu a věnovat se sochařině, nicméně jí brzy začaly chybět časté konzultace s mistrem a v rámci zaplňování prázdného místa přijala za padawana Maryll. Stejně jako Suru, ani Maryll nebyla z nejrychlejších studentů, nicméně to mistryni ani v nejmenším nevadilo, měla s učednicí svatou trpělivost a zaměřovala se především na její silné stránky, takže si dobu, kterou strávily společně, maximálně užila a ničeho nelitovala. Naučila ji všechno, co znala, v roce 61 BBY ji dokonce nechala letět samotnou na Aargonar a roku 59 BBY s radostí sledovala, jak plní rytířské zkoušky a přestává být padawanem. S Maryll pak v následujících letech zůstala v kontaktu, podporovala její zájem o rozšíření znalostí a sama se poohlížela po novém učedníkovi, nicméně nikdo ji dlouho neoslovil.
V roce 54 BBY si konečně všimla talentu Miro Daroona, ujala se ho a začala mu nejen jezdit na zádech, ale taky ho učit. Ačkoliv se snažila ho vzdělávat co nejkomplexněji, jeho zaměření na výrobu zbrojí a odmítání šermu jí vlastně nijak zvlášť nevadilo a v rámci možností ho v tom i podporovala. I díky tomuto přístupu jí rada udělila titul mistra, přestože pro Suru se vlastně nic nezměnilo a nadále s padawanem zásobila obyvatele Chrámu vším, co zrovna potřebovali.
Když Miro roku 43 BBY splnil rytířské zkoušky, byla za něj ráda, ale sama cítila, že na vycvičení někoho dalšího už jí nejspíš nezbývá dost času. I proto na Mira naléhala, aby se ujal Nevy Habiliho a rozvinul jeho nemalý talent, načež ty dva sem tam kontrolovala. V posledních letech svého života se věnovala výhradně sochařství, vytvořila několik vyloženě bizarních skulptur a opravila ty v okolí Chrámu a zemřela poklidně ve spánku v roce 33 BBY.