Styxův světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Styxův světelný meč

Styxův světelný meč byla zbraň padawana Mehura Daga, později inkvizitora známého jako lord Styx. Vyzařoval fialovou čepel, a to i poté, co jeho majitel propadl temné straně. Rukojeť byla výrazně zdobená, černá se zlatými prvky.

Historie

Krystal v jeho jádru pocházel z planety Ilum, kde ho Mehur našel v roce 30 BBY. Meč jako takový si postavil na palubě Crucible cestou zpátky do Chrámu a byl na jeho fialovou čepel patřičně hrdý.
V roce 29 BBY si ho vzal s sebou, když s mistryní vyráželi do Divokého vesmíru. Když je po pár měsících napadla strašlivá zrůda, pokusil se jím Mehur bránit, ale nebylo to nic platné, Sheena byla zabita a on zmrzačen a odtažen do sluje netvora coby svačina. Přežil jen díky propadnutí temné straně, což stvrdil tím, že jakmile příšera usnula, sebral všechny síly, mečem ji zabil a vypil její krev.
Následujících deset let meč obohacoval o součástky nalezené při prolézání hrobek, nicméně všechny byly vesměs kosmetického rázu a nejdramatičtější změnou bylo, že se původně klasicky stříbrná rukojeť postupně změnila v černou s několika zlatými prvky.
Když byl Mehur zajat klony a zrekrutován Císařem, meč si uchoval svou fialovou barvu, nicméně stal se jednou ze zbraní Inkvizice. V ostrém střetu ho však Styx prakticky nepoužil, protože se od převzetí velení nad základnou na Rozengardu věnoval především plánování, učení a hledání v archivech. 24. 7. 0 ABY však byla jeho základna napadena odbojnými uživateli Síly a on jim společně s Rozary vyšel vstříc. Meč se dočkal aktivace, když jím chtěl majitel ztrestat drzého opičáka, ale Chlouppek Styxe zaskočil, rychle zabil svým tomahawkem a meče zbavil.
Zbraň se následně dostala na Nar Shaddaa, kde ji Chlouppek svěřil do úschovy Roniemu pro případ, že by se někdy později hodil. Tam meč zůstal až do března roku 1 ABY, kdy si na něj vzpomněl při inventuře před návštěvou Grakkuse. Ačkoliv by se Huttovi taková krása ve sbírce určitě vyjímala, dal mu místo ní Chlouppek jinou a meč Styxův později odvezl na Jolly Jedie.
Tam byl uložen ve Švábivci 1 k pozdější recyklaci. 18. 6. 1 ABY ho znovu vzal do ruky Chlouppek, jenž jím naládoval kyberkrystalovou pušku a vyrazil s bandou dětí na Heknu. V závěru táboření došlo k testu zbraně a bylo zjevné, že má potenciál. Meči nebylo nijak zásadně ublíženo, pouze se pak po návratu na Jolly Jedie musel chvíli dobíjet.
15. 7. 1 ABY byl znovu užit jako munice pro pušku, když ho Chlouppek naložil na Cocotte Minute a zamířil s ním na Pevnost Boyarr a následně na Vib 3. Zbraň tam sehrála klíčovou roli v osvobozování měsíce a v jejím závěru byl meč téměř vybit, když Tuk'Tuk poslední ranou sestřelil můstek Kursku.
Protože mezi jednotlivými výstřely uběhlo dost času na vychladnutí, meč nebyl výrazněji poškozen a opět ho stačilo dobít.