Štístko

„Nezáviď a sežeň si vlastního generála, v galaxii jich ještě pár je.“
- Štístko na Rejpalovo kibicování ohledně generála Maryll

RC-31077, známější jako Štístko, byl klonovaný voják Velké armády Republiky, člen komanda Shyyyo Squad. Díky výcviku seržanta Rocca měl značný přehled o kashyyycké kultuře a mytologii, měl rád Levhartomuta, fandil Gundarkomutům a shyriiwooku nejen perfektně rozuměl, ale relativně úspěšně jím dokázal i hovořit. Ze všech kadetů ve své skupině byl největší flegmatik a nic ho nevytočilo, snad jen na brouky se občas trochu mračil. Ve volném čase udržoval zbraně a po válce se chtěl usadit na Alaris Prime a živit se lovem humrů.

Historie

Štístko opustil klonovací válec na Kaminu v roce 32 BBY a spolu s mnoha dalšími kadety byl podroben náročnému výcviku na příslušníky zvláštních jednotek. Na jeho výcvik dohlížel od roku 30 BBY seržant Rocco, který na ně byl náležitě přísný a cepoval z nich poslušné a schopné vojáky, takže ho Štístko občas proklínal,1 ale dokázal je i náležitě odměnit, tak mu to pak zase rychle odpustil. Zpočátku se sice potýkal s jazykovou bariérou, ale brzy už ani nepotřeboval tlumočníka a Štístko byl jedním z těch, co se naučili shyriiwookem i celkem obstojně mluvit.
V roce 28 BBY, v biologických osmi letech, dostal Štístko pro svou povahu jméno po jednom trpaslíkovi z kashyyyckých pohádek a byl přidělen k Shyyyo Squad, k veliteli Prófovi a vojínům Rejpalovi a Šmudlovi. Jako jednotka pak se seržantem cvičili bojové dovednosti, ale ukázal jim i kashyyycký fotbal a Štístko si pak společné sledování zápasů náramně užíval.
Když velitele Prófu těsně před příletem mistra Yody na Kamino při cvičení s ostrou municí zastřelil Kejchal od Slyyyg Squad, Štístko se smířil s tím, že budou muset počkat na náhradu, ale do bitvy o Geonosis je nakonec doprovodil seržant Rocco osobně. Štístko si to náramně užil, postřílel hromadu Geonosanů a jednu hydru a odvezl si jeden sonický blaster k prozkoumání. Shyyyo Squad pak byla jedním z menšiny klonových komand, které v bitvě neutrpělo ztráty, a se začátkem války si tak jeho členové nemuseli zvykat na nováčky, což by ale Štístko nejspíš taky zvládl. Rocco už na pozici velitele zůstal a společně se zúčastnili několika úspěšných misí nejen proti hmyzu, ale i proti dvounohým nepřátelům Republiky.
Ještě v prvním roce války zlikvidovali na Rishi pašeráky podporující separatisty a osvobodili z jejich držení holocron Darth Karvuse, načež se věnovali svému oblíbenému ničení geonosanských úlů a továren. Štístkovi se nakonec podařilo upravit sonický blaster tak, aby s ním mohl střílet i on sám, a do přestřelek ho nosil jako zálohu.
Většina roku 21 BBY se nesla ve znamení příprav půdy pro pozdější výsadky pěchoty a Štístko během něj potkal i několik dalších Wookiů, například Warfarrina a Roccova starého seržanta Zymma. Poslali spolu do křemíkového pekla několik tun droidů a jejich cesty se zase rozešly, ale slíbil Štístkovi i ostatním, že se po válce sejdou v Llamitcuku na Alaris Prime a dají pár piv, pokud přežijí. O tom Štístko vesměs nepochyboval a byl od té doby nadšený myšlenkou, že by se na měsíčku mohl usadit a dožít tam.
V první půlce roku 20 BBY se dál činili a zničili rozestavěný úl a konfederační továrnu v Lenicově pásu. Rocco pak při výslechu královny zjistil, že se na nedaleké planetě Patch-4 nachází tajná laboratoř, kterou záhy vyhodili do vzduchu, díky mírně předimenzované náloži i s částí kontinentu. Ve druhé polovině roku k nim byla přidělena generál Maryll řečená Železňačka, rytířka Jedi s podivnou zálibou v exotických zbraních a v plné zbroji, která se Štístkovi už od první chvíle zamlouvala. V její společnosti absolvovali několik misí, vyhodili do vzduchu několik dalších továren a pro něj bylo stále obtížnější nemyslet na generála jinak než jako na generála. Svůj problém pak konzultoval se seržantem, který mu nic nezakázal, ale protože si nebyl jistý postojem generála, radši nevyvíjel žádnou zvláštní iniciativu a pokračoval v plnění jejích úkolů jako poslušný voják.
Koncem roku 20 BBY byli i s generálem vysazeni na Val Verde, kde se měli zasadit o svrhnutí zkorumpovaného režimu a přerušení dodávek peněz a kokainu do konfederačních pokladnic. Diverzní akce se protáhly na několik týdnů a z jednoho generálova přeřeknutí bylo zjevné, že ani jí není Štístko lhostejný, z čehož si následně Rejpal i Šmudla pravidelně dělal srandu. Štístko se tedy nakonec odhodlal a zašel přímo za generálem, která mu slíbila, že si o jejich problému promluví po odletu z planety. Měl tedy o to větší důvod se snažit a pořádně přispět k pádu zkorumpovaného režimu, nicméně v závěru operace byl zabit a šťastného konce se tak nedočkal.
Rocco ho nechal pohřbít se všemi poctami, jeho místo v týmu pak zaplnil Ben.