Štěkna

„Vypadni z mojí kuchyně!“
- Štěkna vítá Chlouppka u sporáku

Petůnie, Shistavanenka více známá jako Štěkna, byla původně otrokyně, která se dokázala vyšvihnout až na vyhlášenou kuchařku a záškodnici Křupkového odboje.

Jméno: Petůnie, Štěkna
Rasa: Shistavanen
Rok narození: 32 BBY
Planeta narození: Uvena Prime
Barva očí: oranžová

Vzhled

Štěkna se pyšnila šedou srstí, ostrými zuby a dlouhými drápy. Její srst byla mírně cítit po exoticky kořeněných pokrmech, ale bedlivě dbala na její čistotu. Nejčastěji byla oděná do kuchařského rondonu a tvrzené zástěry. Vždy byla vybavena ostrými noži, lahvičkami s kořením a možná i něčím navíc (projímadla, jedy a podobně). Po divočině se pohybovala v jednoduchých kalhotách bez bot, rondon měnila za koženou kazajku, ale tvrzenou zástěru si nechávala. A nezapomínala ani na již zmíněný bandalír s extra porcí exotického koření a nějakých jedů.

Povaha

Její povaha nebyl důvod, proč ostatní bytosti vyhledávaly její přítomnost. Často, aniž by se snažila, působila na ostatní jako xenofobní asociál, který nešel pro hod nožem daleko. Přesto se v dobré společnosti s kapkou silného alkoholu dokázala otevřít a ukázat, že má i lehce společenštější stránku osobnosti. Pokud mohla, nevyhledávala fyzický kontakt s lidmi a veškeré interakce s nimi řešila skrz svého osobního droida.

Rodina

Rodinu si nepamatovala, jelikož byla unesena ve dvou letech za účelem převychování v domácího mazlíčka.

Důležité vztahy

  • Alfreedo, člověk, který ji vykoupil z černého trhu, kde ji chtěli prodat na maso, když její převýchova nevykazovala patřičné výsledky. Stal se pro ni náhradním otcem, který ji naučil vše o vaření. Zemřel v pokročilém věku roku 7 BBY.
  • Chlouppek, vrhací teč, protože jí bez dovolení lezl do kuchyně. A dělal jí tam bordel!

Dovednosti

Znamenitá kuchařka s vyhraněnými názory. Ucházející pilotka a nebezpečná travička, co to uměla s noži.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodila se na Uvena Prime, ale rodičů si moc neužila, neboť byla v útlém věku roku 30 BBY unesena pytláky, kteří se ji pokoušeli převychovat v poslušného domácího mazlíčka, za kterého by dostali hromadu kreditů. S převýchovou to ale nešlo tak, jak si představovali, neboť Štěkna v zajetí vykazovala vysokou míru agresivity. Celých pět let to s ní pytláci zkoušeli, ale nakonec ztratili trpělivost a rozhodli se ji roku 25 BBY prodat na černém trhu jako exotický kus masa.
Tam ji naštěstí pro ni spatřil Alfreedo, který na trhu nakupoval vzácné, na některých světech zakázané ingredience. Zželelo se mu jí, neboť v jejích očích viděl inteligenci a zoufalství. Koupil Štěknu a odvezl si ji domů, kde ji postupně socializoval skrze kuchařské umění.

Občanská válka

Učila se od Alfreeda a žila v jeho domě, nevěnujíc pozornost Impériu. Roku 7 BBY však její mistr zemřel a ona zůstala s rancem kreditů, které jí odkázal. Rozhodla se vše opustit a vydala se na planetu Tekillo III, kde si založila bistro Grab&Go. Brzy si vydobyla značný věhlas, ale také narazila na veliký problém: začali jí tam chodit lidi. Proto si pořídila osobního droida, který obstarával komunikaci se zákazníky, zatímco ona mohla v klidu vařit.
Těsně po zničení první Hvězdy smrti jí do bistra vešla jedna Togruta s fialovou cácorou a změnily jí život. Byla nucena opustit planetu a přidat se ke Křupkovému odboji.
Od té doby byla na několika misích, ukradla si Smrtonoše a pátrala po imperiálním friťáku. Vykuchala několik imperiálů, a dokonce přežila konfrontaci s inkvizicí.

Potenciália

Asi se stane infiltrátorem a

d20

po nástupu k povstalcům
Scoundrel 6
Move Silently +15, Hide +10, Craft (food) +9, Knowledge (gastronomy) +9, Listen +8, Tumble +8, Knowledge (poisons) +6, Pilot +6, Sleight of Hand +6, Appraise +5, Balance +5, Profession (chef) +5, Spot +5
Improved Initiative, Alertness, Quick Draw, Dodge, Skill Emphasis (Move Silently), Weapon Focus (knives), Stealthy

po přežití inkvizičního zátahu
Scoundrel 7
Move Silently +15, Hide +11, Craft (food) +9, Knowledge (gastronomy) +9, Balance +8, Listen +8, Tumble +8, Pilot +7, Sleight of Hand +7, Knowledge (poisons) +6, Appraise +5, Profession (chef) +5, Spot +5