Spravedlivý proces

Spravedlivý proces: 23.-26. 2. 4 BBY
Kdo se zúčastnil: Asyrk Aatashu, Chlouppek, Kody-Kann Tonewy, Regid, Voh-Jin Sanseator Misto, Wyrrgy
Místo určení: Expanze, sektor Větší Plooriod, Idigaro

Stručný děj

Po odletu z Oarligu, kde zachránili Wyrrgyho, se uprchlíci na Růžovém sršni a Bílém tesáku zastavili na planetě Idigaro, aby doplnili zásoby. Naneštěstí si jich na ulici všiml Jeckl Nommod, který je okamžitě poznal a informoval o nich imperiální jednotky. Ty na ně povolaly několik zásahových jednotek a nakonec byli všichni nuceni ke kapitulaci. Narychlo byl svolán imperiální tribunál, který vedl moff Werner Ronif. Živě se vysílal na většině imperiálních programů a mělo jít o velkou show. Ta vskutku byla, když se obvinění z trestných lavic vrhli na imperiály s vidinou, že je lepší se nechat zastřelit při pokusu osvobodit se než před popravčí četou, a vypořádali se s každým, kdo na ně namířil. Mofff Ronif byl zabit Voh-Jinem, všem se podařilo utéct ze soudní síně k lodím a uletět pryč.

Následky

Obě lodě byly při pokusu o útěk poškozeny, v rychlosti musely spolupracovat na výpočtu hyperprostorového skoku a díky tomu se dostaly na Mersin.
Ronif byl důležitou osobou v operaci Valkýra a jeho smrt způsobila ochromení celé akce na několik let.