Somro the Hutt

<„Jen si posluž, možná si ji pak taky půjčím.“>
- Somro na temného Jedie nad domněle mrtvou Jessicou Karnis

Somro byl Hutt z Nar Shaddaa, po většinu života malá, těžce submisivní a strašně perverzní ryba, co se snažila prosadit. Měl protetickou ruku a sklony k nekrofilii a po svém malém panství cestoval na antigravitačních saních tažených šesti kastráty.1

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se v roce 81 BBY na pašeráckém měsíci a neměl sice žádné pořádné zázemí, ale nechyběly mu ambice a nadání na práci s počítači. Nějaký čas se tedy snažil vetřít do přízně mocnějšího Hutta a pracovat pro něj jako technická podpora, ale nevycházelo to a on nakonec přijal práci u NSPD. Tam hlídal kamerové záznamy z nejrůznějších částí města, hledal na nich pohřešované osoby a sem tam je naprášil i někomu jinému než kolegům od policie, takže si i docela slušně vydělal.2 Peníze obratem investoval do nejrůznějších odvětví šedé ekonomiky a těšil se, jak jednou ovládne přinejmenším celý Huttský prostor.
V roce 42 BBY si koupil jedno nevyužívané skladiště na nejvyšším patře Vertical City, nedaleko Konečné stanice, kam se stáhl o rok později, když jeho melouch praskl a on musel zmizet. Díky výnosům z investovaných peněz si mohl dovolit předělat skladiště na palác, najal si kontingent živých štítů i několik bezpečnostních droidů a užíval si života. Jeho osobním strážcem byl nějaký čas po bitvě o Naboo Zir Meechi.
V roce 23 BBY ho oslovil Jon Ros Pajetta, sympatický temný Jedi s plánem na rozvrácení Republiky prostřednictvím zaplavení černého trhu množstvím smrtyček a později dalších hnusů. Protože z toho koukala hromada peněz a vlivu, Somro souhlasil a poskytl k tomu nejen svůj palác, ale i personál a vstupní kapitál. Několik měsíců pak operaci věnoval veškerý svůj čas, počítal peníze z výnosů a plánoval rozšíření fabriky na přilehlý sektor měsíce, ovšem přísun smrtyček na republikové území neunikl pozornosti Jediů a po jeho stopě byli posláni dva rytíři.
Champbacca s Jessicou neměli problém ho najít a zanedlouho už se mu probíjeli personálem, ale Somro včas kontaktoval Jona, ten si na ně v jeho trůnním sále počíhal a ve vhodnou chvíli je střelil do zad. Přežili oba, na nohy se pak dokázala zvednout jen Jessica, která se s Jonem k Somrově hrůze utkala na světelné meče a vypadalo to, že vyhraje. Když temného Jedie kopla do rozkroku a na moment vyřadila, zkusil po ní Somro nejprve několikrát vystřelit a pak ji ohrožoval granátem, ale měl smůlu a ona mu mečem rychle usekla ruku. Souboj pak skončil jejím vítězstvím, Wookiee přežil, temný Jedi nikoliv a Hutt byl následně zatčen.
Protože důkazů, které by Hutta spojily se smrtyčkami distribuovanými v republikovém prostoru, bylo málo a jeho právníkem byl šikovný Maro Brannigan, byl Somro potrestán pouhými dvaceti lety odnětí svobody, což jakožto příslušník dlouhověké rasy vnímal velmi pozitivně.

Občanská válka

Roku 3 BBY byl Impériem jakožto malá ryba propuštěn na svobodu, ale protože jeho starý palác byl dávno obsazen ambicióznějšími zločinci a on dost ztratil na prestiži, dal se do služeb Hutta Grakkuse, jemuž dělal děvečku pro všechno. Když jeho pána pár týdnů po bitvě o Yavin zajali imperiálové, byl zrovna mimo palác, takže vyvázl, a v následujících dnech se snažil vymyslet, co dál. Myslet naštěstí příliš nemusel, protože se mu z Megaloxu Beta ozval jeho pán, který ho jmenoval místokrálem a hodlal ho nadále používat jako loutku k ovládání svého zločineckého impéria.
4. 8. 0 ABY navštívili jeho palác v Hutt Townu Demonbacca, k nepoznání změněný Champbacca, Fidorkka a Moz'Gojo, jehož chtěl Somro nejprve pro svého pána lapit, ale pak si vyslechl návrh jeho doprovodu a během konference se svým pánem byl svědkem toho, jak jim na něj kývnul. Přijal od nich Deník Whillů, Mufarův a Ugidin světelný meč a založil na nich novou sbírku jedijských artefaktů. Následujícího dne pomáhal zorganizovat gladiátorský souboj Fidorkky s Targatugem a věnoval vítězce nevycvičitelnou gerraku. Rovněž zajistil, aby její dva společníci dostali řídící jednotku do basiliska, kterou měl Grakkus dosud uloženou v jednom ze starých skladů mimo pašerácký měsíc.
Začátkem března roku 1 ABY v paláci znovu uvítal Chlouppka, který jeho pánovi přinesl světelný meč Lavarny Samoe na důkaz toho, že jsou pořád spojenci.