Snurrkův palcát

Snurrkův palcát (ve starších zdrojích též Snurrkova bulava) byla úderná ruční zbraň tyrvrarrského náčelníka Snurrka. Jednalo se o masivní zbraň z poctivé chenachochanské rudy, kterou měli příslušníci slabších ras problém unést i oběma rukama, ne že by jim to snad náčelník někdy dovolil zkusit. Kromě původního účelu měl palcát i svou symbolickou hodnotu a Snurrk ho používal nejen při boji a vyjednávání za Rumorodce, ale i při nejrůznějších obřadech.

Historie

Ukovali ho v roce 420 BBY přední kováři své doby, manželé Kellebrambora a Kromwell, a to na objednávku tyrvrarrského náčelníka, který ho věnoval svému synovi společně s městským trůnem.
Snurrk se se zbraní rychle sžil, máchal s ní při každé vhodnější příležitosti a nemohl si na ni stěžovat. Za jedinou mírnou slabinu považoval to, že se mu s ní trochu hůř plave, ale na to si rychle zvykl. V roce 374 BBY měl palcát u sebe, když na začátku zubatých válek podnikl výpad na Trandoshu, a při dobývání Zsr'lra jím rozbil mnoho ještěřích lebek.
Zbraň třímal i během bitvy o Kachirho, kde s ní Harrazimovi víceméně omylem vyrazil pár zubů a následně s ní sešrotoval nejednoho droida. Posledního nasazení v jeho ruce se zbraň dočkala v bitvě u Krákavé skály, kde náčelník padl. Palcát pak kanonádu ze Stormbringeru sice přežil, ale ztratil se a pomalu začal zarůstat vegetací.
V následujících letech se stal předmětem mnoha legend, podle nichž mělo být jeho opětovné nalezení předzvěstí brzkého příchodu lepších časů.