Šmudla

„Karramba, co je to za smrad?“
[„Zdechliny, hovna a lesní detritus. Čuchám novou kamufláž.“]
- Rejpal a Rocco stojí po větru od Šmudly

RC-31072, známější jako Šmudla, byl klonovaný voják Velké armády Republiky, demoliční expert komanda Shyyyo Squad a z nouze také jeho příležitostný medik. Díky výcviku seržanta Rocca měl značný přehled o kashyyycké kultuře a mytologii, měl rád Levhartomuta, fandil Gundarkomutům a shyriiwooku nejen perfektně rozuměl, ale relativně úspěšně jím dokázal i hovořit. Nesnášel bílou barvu a i pozdější šedivé katarní brnění si zpravidla hned po výsadku zapatlal něčím lokálním a co nejsmradlavějším,1 aby lépe zapadl, a ze všech kadetů své skupiny měl nejodolnější metabolismus. Jeho velkou vášní bylo ochutnávání čehokoliv, co nebyly vojenské příděly, po válce se chtěl stát kuchařem ve školní jídelně.

Historie

Šmudla opustil klonovací válec na Kaminu v roce 32 BBY a spolu s mnoha dalšími kadety byl podroben náročnému výcviku na příslušníky zvláštních jednotek. Na jeho výcvik dohlížel od roku 30 BBY seržant Rocco, který na ně byl náležitě přísný a cepoval z nich poslušné a schopné vojáky, ale dokázal je i náležitě odměnit. Zpočátku se sice potýkal s jazykovou bariérou, ale brzy už ani nepotřeboval tlumočníka a Šmudla byl jedním z těch, co se naučili shyriiwookem i celkem obstojně mluvit.
V roce 28 BBY, v biologických osmi letech, dostal Šmudla díky svým stravovacím návykům jméno po jednom trpaslíkovi z kashyyyckých pohádek a byl přidělen k Shyyyo Squad, k veliteli Prófovi a vojínům Štístkovi a Rejpalovi. Jako jednotka pak se seržantem cvičili bojové dovednosti, ale ukázal jim i kashyyycký fotbal a Šmudla je sledoval o to radši, že se při tom směly jíst pečlivě odměřené dávky nezdravých věcí. Podstoupil také simulaci boje v nulové gravitaci a moc si to neužil.2
Když velitele Prófu těsně před příletem mistra Yody na Kamino při cvičení s ostrou municí zastřelil Kejchal od Slyyyg Squad, Šmudla se obával, že budou vyřazeni, ale do bitvy o Geonosis je nakonec doprovodil seržant Rocco osobně. Rejpal si to náramně užil, postřílel hromadu Geonosanů a dokonce i jednu hydru a ozdobil si brnění uměleckou směsí oranžového písku a geonosanské hemolymfy. Shyyyo Squad pak byla jedním z menšiny klonových komand, které v bitvě neutrpělo ztráty, a se začátkem války si tak jeho členové nemuseli zvykat na nováčky, což Šmudlu docela potěšilo. Rocco už na pozici velitele zůstal a společně se zúčastnili několika úspěšných misí nejen proti hmyzu, ale i proti dvounohým nepřátelům Republiky. Při jedné takové akci byl Rejpal raněn šrapnelem a Šmudla mu do rány omylem zašil pinzetu,3 ale všechno nakonec dobře dopadlo a ani se mu do toho nedostala infekce.
Ještě v prvním roce války zlikvidovali na Rishi pašeráky podporující separatisty a osvobodili z jejich držení holocron Darth Karvuse, načež se věnovali svému oblíbenému ničení geonosanských úlů a továren.
Většina roku 21 BBY se nesla ve znamení příprav půdy pro pozdější výsadky pěchoty a Šmudla během něj potkal i několik dalších Wookiů, například Warfarrina a Roccova starého seržanta Zymma. Poslali spolu do křemíkového pekla několik tun droidů a jejich cesty se zase rozešly, ale slíbil Šmudlovi i ostatním, že se po válce sejdou v Llamitcuku na Alaris Prime a dají pár piv a dalších dobrot, pokud přežijí, na což se Šmudla moc těšil.
V první půlce roku 20 BBY se dál činili a zničili rozestavěný úl a konfederační továrnu v Lenicově pásu. Rocco pak při výslechu královny zjistil, že se na nedaleké planetě Patch-4 nachází tajná laboratoř, kterou záhy vzali ztečí. Následně ji také zničili, nicméně protože Šmudla trochu předimenzoval nálož, odporoučela se s ní do vzduchu i s část kontinentu. Ve druhé polovině roku k nim byla přidělena generál Maryll řečená Železňačka, rytířka Jedi s podivnou zálibou v exotických zbraních a v plné, dle Šmudly až moc lesklé zbroji. V její společnosti absolvovali několik misí, Šmudla vyhodil do vzduchu několik dalších továren a o to, co se děje mezi Štístkem a generálem, se vlastně moc nestaral.
Koncem roku 20 BBY byli i s generálem vysazeni na Val Verde, kde se měli zasadit o svrhnutí zkorumpovaného režimu a přerušení dodávek peněz a kokainu do konfederačních pokladnic. Diverzní akce se protáhly na několik týdnů a z jednoho generálova přeřeknutí bylo zjevné, že ani jí není Štístko lhostejný, z čehož si následně dělal srandu nejen Rejpal, ale i Šmudla. Štístko však v závěru operace padl, generál se pak svého postu vzdala a Shyyyo Squad opustila a Šmudla to musel pořádně zajíst.
K jejich jednotce byl pro nedostatek volných komand přiřazen Ben, obyčejný klonový voják, který však Šmudlovi celkem sedl a který se rychle zacvičil natolik, že u nich zůstal.
Když se schylovalo k bitvě o Kashyyyk, podal Šmudla stejně jako všichni ostatní oficiální žádost o zapojení do obranných operací a bylo mu vyhověno. Po přistání se setkali s Kejchalem a dalšími Roccovými odchovanci a po krátké agresivní rekognoskaci nepřátelských pozic byli upozorněni na možnost, že má Konfederace někde bokem připravenou záložní zbraň, s níž chce v případě prohry srovnat Kachirho se zemí, a začali ji hledat. Později se měli všichni zapojit do obrany města, ale už při hledání mýtiny narazili na konfederační síly a Rejpal schytal plný zásah z AAT. Šmudla k němu doběhl a pokusil se ho udržet při životě, ale přesila byla příliš velká a sám byl zabit.
Jeho tělo zůstalo v lese a brnění se pak stalo příbytkem celých generací krabomutů.

d20

Soldier 6 / Scout 2 / Republic Commando 2
Demolitions +16, Treat Injury +12, Craft (explosives) +10, Disable Device +10, Survival +10, Climb +8, Knowledge (chemistry, Kashyyyk) +8, Repair +8, Tumble +7,
Rugged, Armor Proficiency (medium), Point Blank Shot, Toughness, Rapid Shot, Weapon Focus (DC-17m), Weapon Specialization (DC-17m), Surgery, Endurance, Zero-G Training, Skill Emphasis (Disable Device)
Specialization (Explosives Expert)