Šlupka

Šlupka byla osobní stíhačka Mámy Magora, kapitána Simbaccy. Jednalo se o žlutě natřenou stíhačku eta-2 s vestavěným krátkodosahovým hypermotorem, v jejíž výbavě nikdy nechyběla přídavná svačina a minimálně dvě termosky s kakaem.

Historie

Titul Šlupky neslo hned několik strojů, všechny však pocházely z hromady 192 stíhaček řady eta-2 určených k recyklaci, které se kapitánovi podařilo získat v roce 6 BBY během akce Delta.
Simbacca si první z nich upravil téměř okamžitě po jejich přesunutí do hangárů Jolly Jedie a žlutou barvu zvolil proto, aby mu připomínala stíhačky N-1 z letky Nova. Právě z jedné takové pak vedl nově založené Magory. Šlupky se dočkaly mnoha nasazení, ale kapitán se s nimi nezřídka vracel v takovém stavu, že bylo lepší současnou odepsat a natřít novou. Díky tomu ale na palubě nikdy nebyl nedostatek náhradních dílů a před závody na Raxusu Prime si kapitán z těchto vyřazených kusů postavil závodní kluzák.
Ve Šlupce 17 absolvoval bitvu na oběžné dráze Hemer'oi II, kde se mu za zadek přilepil Maurice Lenico ve svém TIE Defenderu a setřást se ho povedlo až poté, co mu Simbacca do cesty vypustil náklad i s kakaem. Stíhačka se v použitelném stavu vrátila a posloužila mu pak při cestě na Kotouč a Kothlis.
Po vyhlášení výjimečného stavu ji měl neustále v pohotovosti, 22. 8. 0 ABY se na ní v doprovodu zbytku letky přesunul na oběžnou dráhu Gamorru a po čtyřech dnech cvičení s tátou a imperiálními piloty pod velením admirálky Engels vedl Magory v útoku na Karafuto. Stíhačka nejprve bez jakékoliv komunikace nebo senzorů doprovázela Máňu a baziliščího droida se strýčkem a Roccem, později Tlustou Bertu a v bitvě se stíhačkami z Dominatrix si sice Simbacca připsal jen jeden sestřel a pět asistencí, ale loď nebyla jedinkrát zasažena a vrátila se bez jakéhokoliv poškození.
18. 4. 1 ABY v ní kapitán absolvoval šarvátku na oběžné dráze Kampperelanu.