Sis Kay'lia

Sis Kay'lia byla Bothanka z bohatého klanu Alya, sestřenice Sashe Kay'lya, kterou měla většina její domovské planety za nudnou aristokratku, ale která ve skutečnosti pracovala pro Spynet a hledala poklady. Byla to vysoce atraktivní příslušnice své rasy s velmi nadprůměrnou hrudníkovou výbavou, která se však přesto dokázala pohybovat až neuvěřitelně mrštně, skoro tak jako Wyrrgy. Zatímco doma chodila prakticky výhradně v šatech, v terénu nosívala většinou extrémně krátké šortky a velmi lehké tílko, takže nejtěžší částí jejího oděvu byly zpravidla boty. Často mívala na zádech roztomile malý baťůžek a svoje dvě pistole nosila i pod civilní sukní.

Historie

Narodila se roku 26 BBY na Kothlisu a jako dítě strávila nesčetné hodiny hraním si v písku na plážích. Stavěla z něj pyramidy, hledala v něm věci, bojovala na něm s mravenci, nebylo prostě pochyb o tom, že má v sobě dobrodružného ducha. Přesto po základní škole pokračovala ve studiu, dala se na historii a působila jako spořádaná dcera planetární aristokracie a teprve po absolvování univerzity na Bothawui se vydala do světa. Její první cestu přitom samozřejmě sponzoroval nejen bohatý tatínek, ale taky Spynet.
Pro ten chvíli mapovala aktivity archeologů ve Středním pásu, ale už kolem roku 4 BBY byla prakticky zaměstnancem Huga Bodaniho z domovského Kothlisu. Právě kvůli jeho zájmu o technologii starých Rakatů se podívala mimo jiné na Rakata Prime a naučila se od něj hodně o jejich historii. Nějaký čas před bitvou o Yavin byla při loupeži artefaktů na jedné z primitivních planet lapena domorodci, kteří ji chtěli obratem obětovat svým božstvům, ale na poslední chvíli ji svým bičem zachránil Gartek Solon. Prožili spolu intenzivní, ale krátký románek, načež se jejich cesty ve zlém rozešly. Sis si pořídila Endurance, sežrala spoustu zmrzliny a od té doby Garteka pomlouvala, kde se dalo.
Tři měsíce po bitvě o Yavin se jí ten mizera ozval znovu, že za jejím šéfem posílá Simbaccu, který se potřebuje na něco zeptat. Společně s kapitánem a jeho otcem se na Hugův popud vydala na Corsin, kde po menších peripetiích nalezli funkční hvězdnou mapu z dob Nekonečného impéria.

d20

Scoundrel 6 / Master Spy 2 / Treasure Hunter 1
Appraise +15, Escape Artist +15, Gather Information +14, Bluff +12, Balance +10, Knowledge (archaic lore, history) +10, Tumble +10, Disguise +8, Sense Motive +8, Sleight of Hand +8
Ambidexterity, Two-Weapon Fighting, Skill Emphasis (Appraise), Low Profile, False Identity, Weapon Focus (blaster pistol)
Advanced Preparations, Confidence