Simbaccův světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Simbaccův světelný meč

Simbaccův světelný meč byla zbraň duhového rytíře Simbaccy. Meč měl žlutou čepel a jeden čas dokonce druhý emitor, ale tuto frajerskou modifikaci jeho majitel později opět odstranil, protože došlo na slova jeho otce a on pochopil, že je to nebezpečnější pro něj než pro nepřítele.

Historie

Simbacca si meč vyrobil v roce 21 BBY, a to jako náhradu za ten Salseřin zelený, jenž dostal od táty na zkoušku. S tímto půjčeným absolvoval bitvu o Azoam a několik výprav za poklady, prokázal, že si s ním neuřízne ruce, a stačilo mu tedy najít vlastní krystal.
Ten nakonec nepocházel z planety Ilum, kam se Simbacca sice vydal, ale neuspěl tam. Našel ho až ve vytěžených štolách enklávy na Miu Leptonis IV a byl k němu přiváben bzučením imaginárních včel. Ačkoliv byl zklamán, že místo medu našel jenom nějaký kámen, na radu Fosh Linn ho nevyhazoval a už brzy se mu moc hodil.1 Při stavbě samotné zbraně se nechal silně inspirovat zbraní své mistrové, ovšem první verze neobsahovala vypínač mrtvého muže2 a kumuloval se v ní statický náboj, takže pár vteřin po prvním spuštění dostal ránu a skoro týden necítil pracku.3 Později byl tento nedostatek odstraněn.
Živého člověka jím Simbacca poprvé proklál na Dantooine a po roce 20 BBY byly jeho útroby posíleny ještě o jeden z bezoárů kraytského draka, kterého Simbacca s mistryní porazili na Tatooine. Ač ho v té době sem tam sežral Ludvík, nijak ho to nepoznamenalo a po vydání rozkazu 66 byl s pomocí mistra Habiliho zvětšen na světelnou tyč. Ještě před rozpadem akademie však byl znovu zredukován, protože se toto vylepšení veskrze neosvědčilo.
Simbacca jej aktivně používal až do svého pobytu na Naboo a při útěku před Inkvizicí v roce 12 BBY. Tam o něj málem přišel, když byl sestřelen a zřítil se do moře, ale Gungani z Otoh Mandassa ho zachránili.
V následujících letech ho využíval jen minimálně, převážně při tréninku na palubě Jolly Jedie, aby to nezapomněl.