Shyyyo Squad

Shyyyo Squad bylo komando ve službách Velké armády Republiky. Protože je všechny trénoval seržant Rocco, měli blíž k mytologii kashyyycké než mandalorianské, za dobře odvedenou práci dostávali příděly Levhartomuta, fandili Gundarkomutům a shyriiwooku nejen perfektně rozuměli, ale relativně úspěšně jím dokázali i hovořit. Jejich specialitou byla likvidace geonosianských úlů a obecně potírání hmyzu, ale během války klonů se účastnili i mnoha jiných operací. Pokud to povaha mise dovolovala, měli nárameníky svých šedých katarních brnění ozdobené co nejchlupatějšími mopy.

Historie

Čtyři původní členové opustili klonovací válec na Kaminu v roce 32 BBY a spolu s mnoha dalšími kandidáty byli podrobeni náročnému výcviku na příslušníky zvláštních jednotek. Na jejich výcvik dohlížel od roku 30 BBY seržant Rocco, který o ně pečoval jako o vlastní děti a byl na ně tedy náležitě přísný a cepoval z nich poslušné a schopné vojáky. Zpočátku se sice potýkal s jazykovou bariérou, ale brzy už ani nepotřeboval tlumočníka a podařilo se mu kadetům předat nejen své bojové a taktické zkušenosti, ale vzdělal je i v kashyyycké kultuře a dokonce jich většinu naučil i letmo komunikovat shyriiwookem. Ač se o to ani moc nesnažil, předal jim pak i část své nenávisti vůči broukům, kterou získal při válčení na Kalee.
Shyyyo Squad byla z hromady 104 Roccových kadetů zformována v roce 28 BBY, jméno dostala podle dravce ze seržantovy domovské planety a její členové si průběžně vysluhovali jména po trpaslících z kashyyyckých pohádek. Seržant s nimi nejen cvičil bojové dovednosti, ale ukázal jim i kashyyycký fotbal a oni k němu brzy vzhlíželi se stejnou úctou jako příslušníci jiných jednotek ke svým seržantům, někdy dokonce s větší.1
Seržant Rocco původně Shyyyo Squad jenom cvičil a nijak výrazněji neprotežoval, stejně jako všechny své další jednotky, ale když velitele Prófu těsně před příletem mistra Yody na Kamino při cvičení s ostrou municí zastřelil Kejchal od Slyyyg Squad, rozhodl se ho zastoupit a do bitvy o Geonosis své hochy doprovodil osobně. Všichni čtyři si to náramně užili, postříleli hromadu Geonosanů a dokonce i jednu hydru. Shyyyo Squad pak byla jedním z menšiny klonových komand, které v bitvě neutrpělo ztráty, a se začátkem války si tak jeho členové nemuseli zvykat na nováčky. Rocco už na pozici velitele zůstal a společně se zúčastnili několika úspěšných misí nejen proti hmyzu, ale i proti dvounohým nepřátelům Republiky.
Ještě v prvním roce války zlikvidovali na Rishi pašeráky podporující separatisty a osvobodili z jejich držení holocron Darth Karvuse, načež se věnovali svému oblíbenému ničení geonosanských úlů a továren.
Většina roku 21 BBY se nesla ve znamení příprav půdy pro pozdější výsadky pěchoty a potkali během něj i několik dalších Wookiů, například Warfarrina a Roccova starého seržanta Zymma. Ten byl existencí Shyyyo Squad a dalších komand se zálibou v kashyyycké kultuře dojat k slzám, poslali spolu do křemíkového pekla několik tun droidů a jejich cesty se zase rozešly, ale slíbil jim, že se po válce sejdou v Llamitcuku na Alaris Prime a dají pár piv, pokud přežijí.
V první půlce roku 20 BBY se dál činili a zničili rozestavěný úl a konfederační továrnu v Lenicově pásu. Rocco pak při výslechu královny zjistil, že se na nedaleké planetě Patch-4 nachází tajná laboratoř, kterou záhy vyhodili do vzduchu, díky mírně předimenzované náloži i s částí kontinentu. Ve druhé polovině roku k nim byla přidělena generál Maryll řečená Železňačka, rytířka Jedi s podivnou zálibou v exotických zbraních a v plné zbroji. V její společnosti absolvovali několik misí a vyhodili do vzduchu několik dalších továren. Mezi opancéřovaným generálem a Štístkem pak přeskočila jiskra a začalo se rýsovat něco, co zavánělo kárným řízením a vyhazovem z Řádu, ale generál se ovládla a Štístko subordinaci udržel.
Koncem roku 20 BBY byli i s generálem vysazeni na Val Verde, kde se měli zasadit o svrhnutí zkorumpovaného režimu a přerušení dodávek peněz a kokainu do konfederačních pokladnic. Diverzní akce se protáhly na několik týdnů a generál se stihla přeřeknout tak, že z toho měli Šmudla s Rejpalem ještě dlouho legraci, nicméně kodex neporušila a pouze Štístkovi slíbila, že si o tom po odletu z planety promluví. Štístko však v závěru operace padl a generál se pak svého postu vzdala a Shyyyo Squad opustila.
K jejich jednotce byl pro nedostatek volných komand přiřazen Ben, obyčejný klonový voják, který jim však sedl a který se rychle zacvičil natolik, že Rocco žádost o přidělení někoho svalnatějšího stáhl a pokračoval s ním.
Když se schylovalo k bitvě o Kashyyyk, všichni čtyři podali oficiální žádost o zapojení do obranných operací a bylo jim vyhověno. Po přistání se setkali s Kejchalem a dalšími Roccovými odchovanci a po krátké agresivní rekognoskaci nepřátelských pozic byli upozorněni na možnost, že má Konfederace někde bokem připravenou záložní zbraň, s níž chce v případě prohry srovnat Kachirho se zemí, a začali ji hledat. Později se měli všichni zapojit do obrany města, ale Rejpal i Šmudla byli už při prvním úkolu zabiti a Ben se ztratil v lese, takže Rocco zůstal sám a než se dostal na velitelství, byl vyhlášen rozkaz 66. Rocco nechápal, co se děje, Ben to věděl a snažil se uklidnit rozvášněné chlupáče, aby nedošlo ke zbytečnému masakru. Jednotka v ten den oficiálně zanikla, Ben o hodně později posílil Baldy Crew.

Členové

poslední sestava

bývalí členové