Shteffan

[„To si môžeme rovno fúkať alderaanské kakao do riti.“]
- Shteffan odmítá neefektivní návrh

Shteffan byl Wookiee z kolonie Kwookrrr, bratranec Shorana, počítačový expert a později správce sítě na Jolly Jediovi. Byl to znalec rumu, takže znal a měl rád Tyrvrarrák, astmatik a troll, jenž disponoval značnou zásobou hlášek z filmů a seriálů, které navzdory situačnímu používání nikdy neviděl. Ve volném čase se učil hrát na elektrickou kytaru, jedl krobeše, hrál počítačové hry a pomáhal s organizováním a financováním táborů pro chytré děti z Petržaľky. Nenáviděl většinu odrůd wroshyrů, neboť na ně byl alergický, a špatně snášel vysoké teploty.1 Ačkoliv i v pokročilém věku mluvil stále kwookrrrským dialektem, uměl v případě potřeby přepnout i do relativně standardního shyriiwooku a dokonce používal vokativ.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 86 BBY v hlavním městě kolonie, do vlivné rodiny s lehkou vazbou na rod Cherwooků. Otec byl správce největších planetárních doků, matka účetní, oba byli ve svých oborech úspěšní a známí, ale Shteffan v jejich šlépějích nekráčel. Už jako malý si rád hrál s počítači a jakmile mohl, nastoupil na technickou univerzitu v Kachirhu na pokrokovějším Kashyyyku a stal se softwarovým inženýrem. Většinu zkoušek dělal „na Shteffana“, to znamená že se na ně naučil během jediné noci a dostal z nich A, přičemž tento termín se tam používal až do uzavření univerzit Impériem. Už během studií spravoval několik holonetových portálů a v každém okamžiku měl alespoň dvě zaměstnání. Také spravoval server, kde pár dětí a úchylů hrálo jednu děsně archaickou hru.
V roce 59 BBY přijal slušně placenou nabídku podílet se na rozvoji kybernetické infrastruktury Oblačného města a odstěhoval se na Bespin. Ačkoliv si mohl dovolit vlastní dům, radši spolubydlel na malém bytě s Champbaccou a večery trávili popíjením dováženého kashyyyckého ležáku a koštováním dalších dobrých věcí, zejména kvalitní whiskey a pálenek. Sem tam zašli do Polomina nebo do bistra na pivo a topinky2 a i když měl Shteffan jisté podezření, že jeho spolubydlící baleťák vede tajný život, nikdy ho ani nenapadlo si ho spojovat s Temným mstitelem, který v té době začal dávat planetu do pucu. Shteffan pracoval pro místní administrativu, optimalizoval jejich výpočetní procesy a zabezpečoval je proti množícím se útokům podsvětí a nadále se věnoval i některým menším projektům. Nezřídka také věnoval značné úsilí nějaké hrozné píčovině, kterou pochopilo a ocenilo nanejvýš pět lidí ve vesmíru.
S pádem Hutta Rampy v roce 56 BBY sice útoky na těžařské servery na nějakou dobu ustaly, ale brzy se o ně začalo pokoušet Černé slunce a Shteffan si tak moc neodpočinul.
V roce 55 BBY mu rodiče při pravidelném videohovoru oznámili, že mu domluvili sňatek s dcerou majitele přepravní společnosti ze Rwookrrorro, a Shteffan z toho nebyl nadšený. Hrozivou představu, že si bere nějakou starší křovačku, kterou v životě neviděl, zapil s Champbaccou a o pár dní později s radostí převzal další zprávu, že Lawly byla taky proti a rozhádala se s rodinou tak, že utekla. Znovu to s Champbaccou zapili3 a on rodičům důrazně vysvětlil, že jestli ho zkusí ještě jednou oženit bez jeho vědomí, bude se na ně mračit.
V následujících letech se profesně činil a bylo hlavně jeho zásluhou, že se pirátům Černého slunce tak dlouho nepodařilo ovládnout město. Tyto úspěchy na poli kybernetického válečnictví zapíjel kde čím, načež občas cestou domů nemohl z nějakého důvodu najít dveře. Vždycky se mu to ale nakonec povedlo a ráno si nic nepamatoval, zejména ráno po akcích, kdy Champbaccovi poblil postel, někdy i s ním. Roku 52 BBY poskytl rozhovor místní televizi, ale protože v přímém přenosu použil svou oblíbenou hlášku s kakaem a diváci si stěžovali, dalšího pozvání už se nedočkal.4
V roce 49 BBY dostal výrazně lukrativnější a zajímavější nabídku, s Champbaccou se rozloučil a odletěl posilovat infrastrukturu do Korporátního sektoru. Práce to byla zajímavá, a protože nevěděl, co s penězi, sponzoroval a občas i organizoval tábory pro nadané děti, procestoval velkou část Středního pásu a vypil spoustu unikátních alkoholů. Nějakou dobu pracoval pro Xaltemozin, dva Hutty z Nal Hutta a dokonce pro pár Trandoshanů, ale když vypukla válka klonů, vrátil se do Kachirha.
Jeho hlavním zaměstnáním se tam stala správa serverů gildy Claatuvac, která byla proslulá hledáním toho, co nikdo jiný neznal, a i když nebyla tak dobře placená, v době války to viděl jako svou povinnost a zároveň příležitost pomoci dobré věci. Peněz měl navíc pořád dost, a tak si místo osobního vznášedla koupil rovnou Arg5 a ochutnal i několik kousků prémiového alkoholu dovezeného z lihovarů Ch&Ch na Chrchlu. Během dlouhých večerů u obrazovky však došel k závěru, že už by se možná mohl usadit s nějakou tou pěknou a chytrou samičkou, a aby tomu trochu pomohl, pít přestal. Cestoval však nadále, jen mu válka poněkud omezila možnosti.

Občanská válka

Plánovaný výlet na Mexiko mu zkomplikovala bitva o Kachirho a zbytek života události, jež následovaly.
Poslední hodiny fungování Republiky strávil tím, že se z bezpečí svého domu vysoko v korunách stromů pokoušel nahackovat droidy Konfederace, ale zanedlouho ho sebrali otrokáři podporovaní vojáky nově vzniklého Impéria a on putoval společně se spoustou dalších Wookiů do koncentračního tábora. Tam ho k jeho štěstí poznal jeden z Trandoshanů, doporučil šéfům využít jeho technického talentu a Shteffan se tak vyhnul implantaci inhibičního čipu a totálnímu nasazení při okopávání kashyyyckého chmele, které by nejspíš nepřežil.
Byl odvezen na Alaris Prime, kde byl nucen pomáhat při znárodňování serverů tamních technologických podniků, a ačkoliv se snažil potají kontaktovat disidenty vedené Hesskou, nikdy se mu to nepodařilo. Na druhou stranu ale nikdy nikdo ani neodhalil ty pokusy.
Tři týdny po zničení Hvězdy smrti byl nicméně navzdory všem zásluhám naložen do transportéru a společně s dalšími technicky schopnými chlupáči putoval na Kashyyyk, kde měli být očipováni a posláni makat na druhé bitevní stanici. Do akce se naštěstí vložil Kashyyycký odboj, během mezipřistání v Táboře 52 vězně zachránil a Shteffan se na palubě transportéru dostal na základnu v mlhovině Tyyyn. Chvíli zvažoval, že s odbojem, u nějž byl i jeho bratranec Shoran, zůstane a pořádně to Impériu vrátí, ale protože měli na základně jen minimum techniky, nakonec se přesunul na loď kapitána Simbaccy, který mu kromě lepšího zázemí mohl nabídnout i lepší způsoby, jak se pomstít. Na lodi měl spoustu práce,6 ale k ruce hromadu šikovných nebo aspoň silných podržtašků. Snažil se využívat jejich talentů ke zefektivnění a zabezpečení palubní komunikace a dalších věcí, kterým nikdo nerozuměl, a Geytss, Kerripirr i Poggo se toho od něj hodně naučili. Champbaccu, který se na lodi občas vyskytoval, sice párkrát potkal na chodbě, ale nepoznal ho.
V červnu 0 ABY se podílel na stavbě kluzáků pro závody na Raxusu Prime tím, že jim ladil software. V následujících volbách nového kapitána dal svůj hlas Ferrmatě, ale to až poté, co se marně snažil vysvětlit přítomným Wookiům, jak strašně snadno by šlo výsledky jejich voleb ovlivnit či zfalšovat. V následujících měsících se rozhodně nenudil, když zrovna neudržoval v chodu komunikační mosty a interkom, podílel se na situačních projektech, například když pomáhal s kybernetickou ochranou GSPOTu. Pogga se ujal intenzivněji a začal o něm mluvit jako o svém padawanovi. Společně se vrtali hlavně v počítačích, sám Shteffan si pak ještě vymyslel melouch, kdy důkladněji zkoumal zvláštní schopnost Cae Vitthar a snažil se ji technologicky zreplikovat.
Zatímco profesně se mu velmi dařilo a kapitán si na něj nemohl stěžovat, v osobním životě to bylo horší. Kolegyni Grramadu na rande nikdy nepozval, protože prý měla moc chlupaté nohy, později zkusil štěstí u trochu upravenější Annapurny, ale neodpustil si při tom vtip s tabletami do myčky, tak ho poslala někam. Sám se dostal do hledáčku Megruudy, nicméně její odmítnutí bylo v jeho zájmu a nikdo z okolí se mu nikdy nedivil. Jistou šanci pak měl u Kennekuck, na kterou šel opatrně přes léky na astma, ale výsledek byl rovněž dost ve hvězdách.
V červnu roku 1 ABY mu konečně došlo, že ten Champie, co o něm občas někteří členové posádky mluví, je asi jeho bývalý spolubydlící z Bespinu, ověřil si to u kapitána a i když mu to pořád moc nesedělo, docela se těšil, až se zase ukáže.

d20

Tech Specialist 6 / Outlaw Slicer 9
Computer Use +28, Knowledge (computers, holonet, software) +16, Craft (computers) +15, Forgery +15, Gather Information +15, Search +15, Appraise +10, Bluff +10, Disable Device +10
Heroic Surge, Skill Emphasis (Computer Use, Gather Information), Urban Tracking, Gearhead, Trustworthy, Premier Credit Line, Hutt Favour, Improved Critical (bowcaster)
Instant Mastery (Profession (rp server admin)), Tech Specialty (Computer Specialist), Expert (Knowledge (software)), Slicer Specialization (Digital Warfare +4, Break Computer Security +2), Skill Mastery (Disable Device)