Shteffan

[„To si môžeme rovno fúkať alderaanské kakao do riti.“]
- Shteffan odmítá neefektivní návrh

Shteffan byl Wookiee z kolonie Kwookrrr, bratranec Shorana, počítačový expert a později správce sítě na Jolly Jediovi. Byl to znalec rumu, takže znal a měl rád Tyrvrarrák, astmatik a troll, jenž disponoval značnou zásobou hlášek z filmů a seriálů, které navzdory situačnímu používání nikdy neviděl. Ve volném čase se učil hrát na elektrickou kytaru, jedl krobeše, hrál hry a pomáhal s organizováním táborů pro chytré děti z Petržaľky. Nenáviděl většinu odrůd wroshyrů, neboť na ně byl alergický, a špatně snášel vysoké teploty1. Ačkoliv i v pokročilém věku mluvil stále kwookrrrským dialektem, uměl v případě potřeby přepnout i do relativně standardního shyriiwooku.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se do prosté rodiny v zemědělské části Kwookrrru, ale dlouho tam nevydržel. Už jako malý si rád hrál s počítači a jakmile mohl, nastoupil na technickou univerzitu v Kachirhu na pokrokovějším Kashyyyku a stal se softwarovým inženýrem. Většinu zkoušek dělal „na Shteffana“, to znamená že se na ně naučil během jediné noci a dostal z nich A, přičemž tento termín se tam používal až do uzavření univerzit Impériem. Už během studií spravoval několik holonetových portálů a v každém okamžiku měl alespoň dvě práce. Také spravoval server, kde pár dětí a úchylů hrálo jednu děsně archaickou hru.
Jeho hlavním zaměstnáním se na dlouhou dobu stala správa serverů gildy Claatuvac, která byla proslulá hledáním toho, co nikdo jiný neznal. Nadále se však věnoval i menším projektům a nezřídka věnoval značné úsilí nějaké hrozné píčovině, kterou pochopilo a ocenilo nanejvýš pět lidí ve vesmíru.
V posledních letech Republiky měl za sebou několik zajímavých projektů pro bohaté podnikatele z Korporátního sektoru, pracoval přinejmenším pro dva Hutty z Nal Hutta a za vydělané peníze procestoval velkou část Středního pásu a vypil spoustu unikátních alkoholů, mezi nimi i několik kousků z lihovarů Ch&Ch na Chrchlu.

Občanská válka

Plánovaný výlet na Mexiko mu zkomplikovala bitva o Kachirho a zbytek života události, jež jí následovaly.
Poslední hodiny fungování Republiky strávil tím, že se z bezpečí svého domu vysoko v korunách stromů pokoušel nahackovat droidy Konfederace, ale zanedlouho ho sebrali otrokáři podporovaní vojáky nově vzniklého Impéria a on putoval společně se spoustou dalších Wookiů do koncentračního tábora. Tam ho k jeho štěstí poznal jeden z Trandoshanů, doporučil šéfům využít jeho technického talentu a Shteffan se tak vyhnul implantaci ihnibičního čipu a totálnímu nasazení při okopávání kashyyyckého chmelu, které by nejspíš nepřežil.
Byl odvezen na Alaris Prime, kde byl nucen pomáhat při znárodňování tamních serverů a technologických podniků, a ačkoliv se snažil potají kontaktovat disidenty vedené Hesskou, nikdy se mu to nepodařilo. Na druhou stranu ale nikdy nikdo ani neodhalil ty pokusy.
Tři týdny po zničení Hvězdy smrti byl nicméně navzdory všem zásluhám naložen do transportéru a společně s dalšími technicky schopnými chlupáči putoval na Kashyyyk, kde měli být očipování a posláni makat na druhé bitevní stanici. Do akce se naštěstí vložil kashyyycký odboj, během mezipřistání v Táboře 52 vězně zachránil a Shteffan se na palubě transportéru dostal na základnu v mlhovině Tyyyn. Chvíli zvažoval, že s odbojem, u nějž byl i jeho bratranec, zůstane a pořádně to Impériu vrátí, ale protože měli na základně jen minimum techniky, nakonec se přesunul na loď kapitána Simbaccy, který mu kromě lepšího zázemí mohl nabídnout i lepší způsoby, jak se pomstít.
O dva měsíce později se podílel na stavbě kluzáků pro závody na Raxusu Prime tím, že jim ladil software.

Potenciália

Na lodi bude mít spoustu práce2, ale k ruce Geytsse a Kerripirr, takže to určitě nějak zvládne.
Po válce si nejspíš najde nějaký lukrativnější džob a dokončí své snahy o ochutnání všeho alkoholu ve vesmíru. Ani pak si ale nenajde babu.

d20

Tech Specialist 6 / Outlaw Slicer 9
Computer Use +28, Knowledge (computers, holonet, software) +16, Craft (computers) +15, Forgery +15, Gather Information +15, Search +15, Appraise +10, Bluff +10, Disable Device +10
Heroic Surge, Skill Emphasis (Computer Use, Gather Information), Urban Tracking, Gearhead, Trustworthy, Premier Credit Line, Hutt Favour, Improved Critical (bowcaster)
Instant Mastery (Profession (rp server admin)), Tech Specialty (Computer Specialist), Expert (Knowledge (software)), Slicer Specialization (Digital Warfare +4, Break Computer Security +2), Skill Mastery (Disable Device)