Sheenin světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Sheenin světelný meč

Sheenin světelný meč byla zbraň průzkumnice a mistryně Jedi Sheeny. Vyzařoval zelenou čepel a majitelka s ním nikdy nikoho nezabila.

Historie

Sheena si meč poskládala pod dohledem profesora Huyanga v roce 78 BBY, cestou z planety Ilum zpátky na Coruscant.
V roce 74 BBY ho vzala na svou první dvouletou misi s novým mistrem, s nímž se až do složení rytířských zkoušek prakticky nevracela do Chrámu. Procestovala s ním část Divokého vesmíru, navštívila nespočet neprozkoumaných planet a zahnala na útěk mraky predátorů, ale žádného z nich nepřipravila o víc než pár končetin.
V roce 29 BBY ho měla u sebe, když ji i s jejím padawanem na neznámé planetě napadla tamní zrůda. Sheena během střetu zemřela, Mehur měl namále a přežil jen díky propadnutí temné straně. Meč si nicméně nechal jako připomínku slabosti, kdy nedokázal mistryni ochránit. Po deseti letech prolézání hrobek byl dopaden klony, zajat a Císařem naverbován mezi členy Inkvizice, ale meč si nikdy nepodmanil a ten si tak uchoval svou světlou auru.
Kolem roku 17 BBY ho po dostavbě základny na Rozengardu umístil na oltář ve svém pokoji, hned vedle mumifikovaného těla své mistrové. Tam ho během útoku zahlédla Fidorkka, která využila příležitosti a rozřízla jím hlavu jedné ze Styxových inkvizitorek. Meč si z planety odvezla, ale na Nar Shaddaa vyšlo najevo, že je to meč Champbaccovy spolužačky, a protože byl pro Fidorčiny pracky stejně příliš malý, věnovala mu ho.
Díky tomu se meč později dostal na Kompostárnu, kde s ním chvíli zkusmo cvičila Banana Brannigan. Ukázalo se ale, že si mnohem víc rozumí se zbraní jinou, a zelený světelný meč tak byl uložen ve staničním trezoru.