Sheena

Sheena byla Devaronianka a mistryně Jedi v posledních letech Republiky. Byla vyšší postavy, hubená až vychrtlá, beznadějně plochá a jevila příznaky mírného autismu.

Historie

Narodila se roku 85 BBY a společně s Champbaccou, který byl jedním z mála jejích kamarádů v Chrámu, tvořila jeden ročník v klanu katarn, takže na Ilum pro krystaly letěli v jedné výpravě roku 78 BBY.
V roce 74 BBY si ji jako první z ročníku vybral neznámý mistr, s nímž na následující dva roky odletěla do Divokého prostoru, hledat legendární planetu Lira San. Tato výprava ji pak přiměla posílit průzkumné sbory a zbytek své kariéry věnovala zkoumání nezmapovaného prostoru a hledání nových kolonií pro Republiku. Titul rytíře jí byl udělen roku 50 BBY a o dalších dvacet let později se stala mistryní, když si na další průzkumnou výpravu vzala prvního padawana, nicméně války klonů se nedožila, protože je po několika měsících společného putování na neprozkoumané planetě napadla jakási strašlivá stvůra a Sheena střet nepřežila.
Její padawan byl za mrtvého prohlášen také, ale ve skutečnosti přežil a stal se z něj lord Styx, velitel inkviziční buňky z Rozengardu.