Shaconnora

Shaconnora byl šedivý Wookiee z Kashyyyku, agent republikové rozvědky a profesionální útěkář. Navzdory vadě řeči měl nepopiratelné charisma, trpělivosti na rozdávání a i v pokročilejším věku byl mrštný skoro jako Wyrrgy.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se v roce 377 BBY ve Rwookrrorro a otcem byl již v mládí dotlačen k armádě, aby pokračoval v rodové tradici. Nevadilo mu to, fyzickou průměrnost si kompenzoval nadprůměrným intelektem a nějakou dobu si pohrával s myšlenkou podat si přihlášku ke zvláštním jednotkám. Měl však trochu problém s autoritami, nebavilo ho nechat se pořád seřvávat nadřízenými a když na jednoho z nich našel kompromitující data a zveřejnil je, moc si nepomohl. Vojenský soud ho poslal na deset let za mříže, nicméně Shaconnora už po třech utekl a nějaký čas pobýval v Zemi stínů. Protože mu ale chyběla civilizace, vrátil se po pár měsících do města a zkusil žít pod novou identitou jako prostý holič.
Měl tu smůlu, že se u něj jednou nechal stříhat onen nadřízený, kterého zdiskreditoval, byl poznán a znovu skončil ve vězení, tentokrát s vyšší ostrahou. Naplánovat a zrealizovat útěk mu tentokrát trvalo déle, ale i tak se v roce 351 BBY opět ocitl na svobodě. Tentokrát nechtěl riskovat a měl v plánu co nejrychleji opustit planetu a zamířit někam hodně daleko, nicméně zatímco se skrýval ve sklepě jednoho z domů a falšoval letenky, objevila ho tam dcera majitele. Přeskočila mezi nimi jiskra, dostal od ní najíst a párkrát se spolu vyspali, nicméně záměr odletět z Kashyyyku mu nevymluvila a jemu se povedlo dostat až na Coruscant, aniž by zjistil, že s ním čekala dítě.
Na hlavní planetě Republiky ho nečekalo nejvřelejší přijetí. Při kontrole se přišlo na to, že má falešné papíry, putoval do cely předběžného zadržení a hrozilo, že ho deportují zpátky domů. Raději tedy hned druhý den uprchl, zmizel ve spodních patrech ekumenopole a přemýšlel, co dál. Když se už třetí týden marně sháněl po práci na barech, narazil na skupinku, které by se jeho dovednosti náramně hodily k chystané loupeži. Shaconnora souhlasil, skupinu dostal do ostře sledovaného domu a tam byl i s ostatními chycen, protože šlo o past coruscantské policie. Už už se loučil se svobodou, když dostal nečekanou nabídku od štábního kapitána, který si projel jeho záznam a byl jím notně zaujat: otestuje kvality vězeňských zařízení na planetě a odměnou mu kromě svobody bude i přiměřený plat. Bez váhání souhlasil, protože zločinem se ostatně nikdy živit nechtěl, a dal se do díla.
Od roku 350 BBY byl fingovaně zavřen ve všech věznicích na Coruscantu a ze všech se nejpozději do čtrnácti měsíců dostal. Kapitán tak mohl na základě jeho podnětů opravit slabiny navštívených zařízení, Shaconnora své schopnosti stále zlepšoval a všichni byli spokojení. Když šel kapitán v roce 310 BBY do důchodu, jako poslední akt ze své pozice ho doporučil povýšit na agenta republikové rozvědky, což Wookiee neodmítl. V následujících letech prošel náročným výcvikem, stal se plnohodnotným agentem rozvědky a dál dělal to co předtím, jen s jiným šéfem. Navštívil další spoustu věznic na spoustě exotických planet, ze všech se dostal a sem tam jako bonus vynesl i nějaké ty plány pomstychtivých vězňů, čímž rozvědce pomohl dvojnásobně.
V roce 99 BBY se potkal se senátorem Yaruou a zůstali v kontaktu.
Roku 75 BBY se stal služebně nejstarším členem rozvědky a měl za sebou i útěk z nejpřísněji střeženého vězení na celém Kashyyyku, z Alpacatrazzu, ale na vyšší hodnost ani nepomýšlel a dál prověřoval vězení zevnitř. V roce 33 BBY byl zavřený v base na Mytaranoru a zaslechl něco o tom, že PogonaCorps plánují nějakou velkou akci na Trandoshe, ale než tyto informace vynesl ven, noc dlouhých zubů proběhla.
Krátce po krizi s blokádou Naboo objevil důkazy ukazující na přímé napojení Obchodní federace na nového nejvyššího kancléře, ale než jim sám uvěřil, dostal se na černou listinu a jen se štěstím se mu povedlo dokumenty ukrýt a zmizet. Krátce nato ho sice dopadl Vandalor, lovec lidí najatý Darth Sidiousem, ale v té době už u sebe kompromitující data neměl, což mu zachránilo život. Místo popravy ho čekal vykonstruovaný vojenský soud, na němž mu bylo oznámeno, že má dceru, a Shaconnora putoval do nejpřísněji střeženého vězení na celém Coruscantu, které za posledních pár století navštívil hned třikrát a pomohl ho zabezpečit. Bachařům byl nahlášen jako obzvláště zvrhlý vrah, takže s ním nikdo neměl slitování, občas se za ním stavil někdo od hraběte Dooku a průběžně se z něj snažili vytáhnout, kde ukryl ony kompromitující materiály. Shaconnora však nepovolil a průběžně se připravoval na nejnáročnější útěk ve svém životě.
Tentokrát si musel počkat opravdu dlouho, ale během války klonů se nejen skamarádil s Na'rekem, ale taky se mu konečně naskytla příležitost. Když Rako Hardeen vyvolal vězeňskou vzpouru, Shaconnora se chopil příležitosti a utekl také, nicméně ho sebrali při nástupu na transport z planety. Dostal ještě přísnější režim, leč týden před koncem války klonů utekl znovu. Správně však předpokládal, že to bylo nějaké snadné a asi ho utéct nechali, místo pro dokumenty zaletěl navštívit svou nikdy neviděnou dceru na Kashyyyk a i když to setkání nebylo nijak zvlášť dojemné, mohlo ho těšit vědomí, že kompromitující materiály stále nepustil a že je jeho dcera i bez jeho přičinění slušně vychovaná. Na další přílet zákona čekal v kavárně a nijak se mu nebránil, skončil ve vězení přímo na Kashyyyku a tentokrát byl ochoten po útěku zůstat v Zemi stínů.

Občanská válka

Když mu jednoho dne bylo oznámeno, že planetu obsadilo nějaké Impérium a on bude převezen jinam, silně pochyboval, že to tam bude horší než v Alpacatrazzu.1 Mýlil se však, dostal inhibiční čip a následně v Táboře 52 okopával kashyyycký chmel.
Tři týdny po zničení Hvězdy smrti byl zachráněn, když na tábor zaútočil Šošonský král a Kashyyycký odboj, dostal se na základnu v mlhovině Tyyyn a odtamtud přesedl na loď kapitána Simbaccy, protože měl pocit, že v davu zahlédl svou dceru. Tato domněnka se pak nepotvrdila, ale nenašel ji ani na seznamu obětí a zpátky k odbojářům už se vracet nechtěl. Dalším velkým zklamáním bylo zjištění, že Darth Sidious už se odkopal a důkazy o jeho zkaženosti jsou tedy k ničemu. Podstoupil tedy operaci na vyjmutí čipu, která se však příliš nepovedla, a IM-62 byl nucen ho uložit k umělému spánku.
V tom strávil celých dvanáct měsíců, to jest méně než v některých nápravných zařízeních, která navštívil pracovně, a po probuzení se rozhodl zapojit do dění na palubě jako žalářník. Kapitán mu sice vysvětlil, že celu zatím nepotřebovali, ale to Shaconnorovi naprosto vyhovovalo, protože chtěl mít chvíli klid na přemýšlení. V následujících týdnech ho moc vidět nebylo, většinu času trávil o samotě a začal se učit šermovat.

d20

Noble 3 / Scoundrel 2 / Intelligence Agent 3
Escape Artist +16, Gather Information +12, Bluff +10, Computer Use +8, Disguise +8, Hide +8, Intimidate +8, Move Silently +8, Tumble +8, Balance +6, Sense Motive +6
Low Profile, Lithe, Dodge, Alertness
Advanced Preparations, Infiltrator