Sev'rance Tann

[„Co se takhle vzdát, hm?“]
„Já zajatce neberu, špíno.“
- Champbacca a Sev'rance během duelu v zahradách

Sev'rance Tann byla chisský generál Konfederace nezávislých systémů, temná akolytka a učednice hraběte Dooku. Byla sebevědomá až arogantní, chladná a nesmírně inteligentní, zejména co se vojenské taktiky a strategie týkalo. Na Wyrrgyho ale samozřejmě neměla. Vlastnila žlutý světelný meč, ovšem nebyla příliš dobrý šermíř a její schopnosti v Síle byly rovněž slabší, protože je zanedbávala na úkor plánování a studia legendárních stratégů.

Historie

Narodila se roku 58 BBY na planetě Csilla v Neznámých regionech a svým brilantním taktickým uvažováním a úspěchy na vojenské akademii zaujala nejednoho instruktora. Během studií se také seznámila s Vandalorem a společně pak se skupinou průzkumníků opustili chisský prostor, aby mapovali Republiku a její vojenskou sílu.
Krátce před bitvou o Naboo na svých cestách narazila na mistra Jedi Dooku, který v ní vycítil schopnost ovládat Sílu, ale pro pokročilý věk ji nemohl poslat do Chrámu. Když se však v roce 32 BBY stal nástupcem Darth Maula a potřeboval schopné velitele k vybudování separatistické aliance, vzpomněl si na ni, kontaktoval ji a rychle ji zlákal na svou stranu. Sev'rance se od něj učila užívat Sílu, postavila si pod jeho dohledem světelný meč a velmi rychle byla povýšena do pozice velitelky projektu, jehož podstatou bylo připravit k Síle citlivé děti na nevyhnutelnou válku s Republikou. Přestěhovala se tak do temné akademie na Limpi, k ruce dostala Rhek Tei, pár holocronů včetně Darth Nihilusova a později i vyřazenou královskou vesmírnou loď a dělala vše pro to, aby se z těch unesených chcípáčků stali vojáci. Zakrátko ji svými schopnostmi zaujali zejména Na'rek a Sagwen Aisling, které učila intenzivněji než jiné a z nichž si chtěla vycvičit schopné první důstojníky. Sagwen však nebyla dostatečně ochotná užívat plnou taktickou výhodu temné strany, a tak byla postupem času odsunuta na druhou kolej a využívána hlavně na taktickou analýzu a další teoretické věci.
V roce 29 BBY se akademie stěhovala do jeskyně na Miu Leptonis IV, sbor instruktorů posílil Azzio bin Hemzí a Sev'rance v ní osobně trávila čím dál méně času, jak byla potřeba jinde. Při jednom z takových výjezdů zabila mistra Korana a zrekrutovala pro svůj projekt jeho učednici.
Od roku 25 BBY se učitelkou v enklávě stala i Nina Michaelis, která její autoritu nějakou dobu úspěšně a velmi nenápadně podrývala.
Když začala válka klonů, byla Sev'rance přítomna na Geonosis a pomáhala krýt ústup hraběte Dooku, načež se vrátila na Miu Leptonis s pověřením vypracovat novou strategii proti klonové armádě. Neměla na to ovšem dost klidu, neboť jeden ze studentů během osobního volna zabil civilistku, koroner poznal, že vražednou zbraní byl světelný meč, a na měsíc byli vysláni dva mistři Jedi s učednicemi, aby záležitost prověřili. Než dorazili, Sev'rance ve Fogsmeade shodou okolností narazila na radioamatéra, který zachytil jakési nouzové volání z nedaleké planety a chtěl ho přeposlat Republice, což nemohla dopustit, a v následné konfrontaci zabila radioamatérovu ženu před zraky jejich syna.
Příletu mistrů Champbaccy a Denyzze si nejdřív nevšimla, ačkoliv jisté neblahé tušení v Síle k ní došlo a Vandalor to na ní poznal. V následujících dvou dnech pak s Champbaccou svedla souboj ve městě, z nějž utekla, a později i v jeskyni, který dopadl stejně. Podařilo se jí ale zburcovat akademii k obraně, při níž měly být otestovány schopnosti všech studentů, a Vandalor na její rozkaz sestřelil loď Jediů. Studenti však i přesto neměli velkou šanci uspět a spoustu jich zvládla odvést Nina, takže byl na místě taktický ústup, při němž osobně popravila Alvina. Nechala ostatní napospas chlupatému mistrovi a odebrala se do hangáru, ale tam byla Champbaccou dohnána a potřetí už díky včasnému zásahu Sagwen neutekla. Wookiee ji v bezvědomí dopravil do města a uložil na palubě opravované Darkrider's Heart, odkud ji ale záhy bleskovým útokem osvobodil Vandalor.
Ačkoliv byla celá operace přerušena, Sev'rance neuronila ani slzu a prostě z měsíce odletěla. Dostala totiž od hraběte na starost projekt jiný a s malou armádou podnikla tažení proti Republice. Navštívila Tatooine, zničila přístav v Mos Osnoe, ukořistila prototyp decimátoru i s kódy z Alaris Prime, při čemž těžce poškodila město Chendrrl, a později díky nové technologii bleskovým úderem obsadila Sarapin.
Nedlouho poté však byla zabita mistrem Echuu Shen-Jonem na Krantu.

d20

naše
Noble 2 / Force Adept 3 / Sith Acolyte 2 / Officer 3
Diplomacy +16, Bluff +15, Knowledge (tactics) +15, Force Lightning +12, Sense Motive +12, Control Mind +11, Intimidate +10, See Force +10
Infamy, Force Mind, Alertness, Combat Expertise, Sith Sorcery, Improved Feint

z Clone Wars sourcebooku
Soldier 4 / Officer 5 / Dark Side Marauder 6
Bluff +15, Intimidate +15, Knowledge (tactics) +13, Sense Motive +12, Diplomacy +11, Astrogate +10, Demolitions +9, Pilot +9, Computer Use +8, Fear +8
Cosmopolitan (Diplomacy), Power Attack, Infamy, Improved Initiative, Starship Operation (starfighter), Cleave, Persuasive, Weapon Focus (lightsaber), Rage, Weapon Specialization (lightsaber), Malevolent