Serrred

Serrred byla vesnice na Kwookrrru, známá především tím, že tam za Impéria vznikl dětský pracovní tábor. Ležela nedaleko hlavního města, v deltě téže řeky, a náramně se tam dařilo bavlně a fazolím.

Historie

První písemné zmínky o vesničce pochází z roku 1900 BBY, kdy je zaznamenána v pokrizovém sčítání lidu, ale několik stodol a hospodářských stavení stálo v úrodné deltě už mnohem dřív. Po ekonomické krizi se tam však usadilo několik dalších rodin, které spoléhaly na to, že kdyby náhodou nevyšel plán s mohutnou industrializací planety, ony se uživí aspoň pěstováním fazolí a bavlny.
Ačkoliv industrializace zabrala, farmáři již v deltě zůstali a svou vesnici postupně rozšiřovali. Primárním zdrojem obživy zůstalo i nadále zemědělství, fazolemi místní krmili hospodářská zvířata a bavlnu exportovali tam, kde za ni zrovna dostali nejlépe zaplaceno. Vesnice se musela několikrát vypořádat se zničujícími záplavami, ale domorodci byli umínění a vždy na všechno stačili sami, aniž by dostali jakoukoliv humanitární pomoc.
Pádu Republiky si vesničané nejdřív ani nevšimli, ale krátce po převratu padla jejich úrodná delta do oka imperiálnímu guvernérovi a rozhodl o zřízení pracovního tábora, kde na bavlnových plantážích otročily zejména děti. Kvůli jejich hlídání se ve vesnici usadilo i značné množství Trandoshanů, kteří značně ztěžovali činnost místní odbojové buňky a odráželi veškeré pokusy o osvobození dětí.