Screew

„Máš štěstí, žes chtěl zabít Palpyho, jinak bych po těch dvaceti tisících sáhl hned.“
- Screew před Wyrrgym v reakci na jeho zatykač

Screew byl člověk z Dantooine, kyborg a mandalorianský válečník. Mluvil charakteristicky syntetickým hlasem, byl vybaven nitrolebním komunikátorem, vyzbrojen ramenním dělem s laserovým zaměřováním a v druhé ruce měl projektilový rotační kulomet. Rád vysedával v hospodě Memento Venari a byl člen Umrlčí hlídky.

Historie

Screew se narodil roku 57 BBY na Dantooine a odmala pracoval na rodinné farmě. Naneštěstí pro něj se tato farma roku 38 BBY stala cílem nájezdu bandy Bhushovo kopí, která ji vyplundrovala a jeho i s rodinou zahnala do stodoly. Tím to pro nájezdníky mělo skončit, nicméně Vardak Humberton špatně uhasil jeden ze svých doutníků a celá stodola ještě před jejich odchodem vzplála, s rodinou stále uvnitř. Při požáru uhořela celá Screewova rodina a zemřel by i on, kdyby ho z trosek nevytáhl Mandalorian, který byl zrovna nedaleko jejich farmy. Screew přišel o dvě končetiny, všechny prsty a potřeboval i nové plíce. Léčbu i transplantaci umělých plic zařídil Mandalorian a Screew, který na Dantooine přišel o všechny a všechno, se rozhodl ke svému zachránci přidat a odletěl s ním.
Screew vyfasoval umělé končetiny, začal s mandalorianským výcvikem a roku 26 BBY se už mohl pyšnit svou vlastní beskarovou zbrojí. Velká část jeho výcviku probíhala na Concordii, kde se seznámil se spoustou dalších Mandalorianů, například s Roniem, ale nejvíce se spřátelil s Noxem. Roku 24 BBY již dávno nepotřeboval dohled a víceméně se přestěhoval na Nar Shaddaa, která se mu stala druhým domovem, a stal se štamgastem v hospodě Memento Venari. Tam také pokračoval ve vylepšování svého popáleného těla nejrůznější kybernetikou, stal se na tom mírně závislým a zašel mnohem dál, než by bylo mnohým jiným příjemné.
Nezajímal se moc o politiku, pracoval pro toho, kdo mu zaplatil, ale už před klonovými válkami mu začala Republika lézt svým směřováním krkem a válka to jen podtrhla a přidla se k Umrlčí hlídce. Dostal několik nabídek, aby žoldačil pro separatisty, ale tyto nabídky vždy odmítl a raději si hleděl svého.
V roce 19 BBY, krátce po vydání rozkazu 66, se společně s Noxem zdržoval v hospodě, když je oslovil Demonbacca s prosbou o kontaktování Ronieho. Screew ho chtěl zastřelit, ale měl to ve všední dny zakázané, a tak chlupáč dostal šanci. Následně společně popili, Screew předal zprávu a i když mu přišel zatykač na Wyrrgyho, kterého měl u stolu, nechal to být a jejich cesty se opět rozešly.
V následujících letech se protloukal životem, hlavně proto, že odmítl sloužit lordu Maulovi, který se stal hlavou Umrlčí hlídky. Snažil se to vymluvit i Noxovi, ale ten na něj nedbal a tím skončilo i jejich přátelství. Pro všechny z Rudého úsvitu se stal zrádcem a hrozilo mu, že ho zastřelí na potkání.
V srpnu roku 0 ABY se opět v Memento Venari setkal s Chlouppkem. Hodili řeč, popili a protože se Screew neměl kde dlouhé roky chytit, chopil se příležitosti posílil řady Mamutomutů. Účastnil se finální fáze operace Trebuchet, přežil bitvu a na Oarligu to pak po zásluze oslavil. V únoru roku 1 ABY byl s Mamutomuty rozprášit Void Raiders. Při bitce ho dohnala jeho léta a nebýt spolubojovníka, bylo by po něm. Cítil, že jeho dny válečníky se pomalu chýlí ke konci, a svěřil se Rudému baronovi, že až bude příležitost, chtěl by být poslán na hrdinskou smrt.